eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracyCzy pracownik który pracuje na 1/2 etatu może zastępować osobę pracującą na cały etat?


2015-09-19 16:18 autor: mewka

3 587 odsłon

Czy pracownik który pracuje na 1/2 etatu może zastępować osobę pracującą na cały etat?

Pracuję na 1/2 etatu jako pomoc biurowa. Czy szef może mi nakazać pracę na zastępstwo za intendenta, który jest na zwolnieniu? Intendent pracuje na cały etat. Nie posiadam żadnych uprawnień, badań czy odpowiedzialności materialnej.

Moim błędem jest to, iż tak jak inni pracownicy podpisaliśmy zgodę na zastępstwo. Poza tym w regulaminie pracy zakładu jest paragraf, iż za zastępstwo powinno być 40% wynagrodzenia. Mija już 3 miesiąc i nic nie otrzymałam, a zastępstwo trwało przez  2 miesiące.

Poza tym zatrudnienie na cały etat nie jest możliwe ponieważ pracuję jeszcze w innej firmie. Szef po burzliwej rozmowie powiedział, iż jeśli nie wykonam polecenia służbowego zostanę zwolniona. Nie pomogły argumenty, iż pracując na 1/2 etatu nie jestem wstanie wykonywać obowiązków za dwie osoby.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-09-19 17:38 autor odpowiedzi: Renata Naworol CS i-BHP

    trudno wskazać przepisy, że może Pani odmówić, kodeks przewiduje, że pracodawca może powierzyć nowe obowiązki na 3 miesiące w roku bez zmiany warunków. Kwestia wynagrodzenia to już inna sprawa. Jeśli pracuje Pani ponad wymiar 1/2 etatu musi być wynagrodzenie.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2014-02-05 22:27 przez konto usunięte

    Dyskryminacja płacowa - nieumożliwianie awansu zawodowego

    Pracuję w publicznym żłobku od 8 lat. Przez 4 lata pracowałam jako salowa (wykształcenie średnie). W międzyczasie ukończyłam studia licencjackie z pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej (ukończone w 2012 r. - z własnej inicjatywy). Pracodawca awansował mnie na stanowisko opiekunki dziecięcej (a nie wych...

  • panterka8302

    Dodano 2013-11-20 14:04 przez panterka8302

    Zwiększenie zakresu obowiązków i brak podwyżki

    Witam,
    jestem pracownikiem w administracji samorządowej na stanowisku referenta. Aktualnie pracuję 4,5 roku i pomimo posiadanych odpowiednich kwalifikacji wójt, ze względów finansowych, nie awansuje mnie na wyższe stanowisko. Ostatnio dowiedziałam się, iż mój współpracownik za rok odchodzi na emeryt...

  • aneczka3525

    Dodano 2015-07-24 18:53 przez aneczka3525

    Umowa na zastępstwo i umowa na czas nieokreślony u jednego pracodawcy

    Czy mogę zastąpić pracownicę będącą na urlopie macierzyńskim mając umowę na czas niekreślony w tym samym zakładzie pracy, bez zmiany mojej umowy a zmieniając zakres czynności i płacę na korzystniejsze, w jaki sposób to zrobić?

  • Donia123

    Dodano 2015-11-20 18:46 przez Donia123

    Kiedy można odmówić oddelegowania innej pracy niż określona w umowie?

    Witam,jeżeli pracownik administracji, który wykonuje typowe prace biurowe otrzyma powierzenie innej pracy niż określona w umowie na stanowisko kasjera, to czy nie zachodzi tu  oddelegowanie do pracy wymagającej dużo niższych kwalifikacji? Powierzenie innej pracy dotyczy połowy wymiaru etatu (kilka g...

  • eGo4

    Dodano 2015-10-27 20:18 przez eGo4

    Staż na nauczyciela kontraktowego, a ciąża

    Zastępuje nauczyciela, który poszedł na macierzyńskie na rok, i w tym czasie od września tego roku zaczęłam staż 9-miesięczny do 30 czerwca. Potem przychodzi nauczyciel i będę bez pracy (nie jestem pewna, ale myślę, że może jestem w ciąży).Zastanawiam się, czy do końca czerwca będę miała płaconą wyp...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Pracownik nie chce podpisać zakresu czynności do swojego stanowiska pracy, ponieważ nie zgadza się na punkt "i inne czynności nie wymienione w zakresie obowiązków". Czy można ten zapis zamieścić w zakresie?

Rozwiązanie umowy o pracę w sposób niezgodny z prawem może prowadzić do różnych konsekwencji dla pracodawcy. "Może on zostać zobowiązany do zapłaty odszkodowania za niezgodne z prawem rozwiązanie stosunku pracy na podstawie przepisów ...

Sztuczna inteligencja rozgaszcza się w coraz większej ilości sektorów gospodarki. Opinię publiczną zszokowała informacja o zwolnieniu dziennikarzy jednej ze stacji radiowych i zastąpienie ich wygenerowanych przez AI "prezenterów". Czy ...

W przypadku bycia zwalnianym trudno jest mówić o przywilejach, ale pracownicy, którzy będą obejmowani zwolnieniami grupowymi muszą pamiętać o tym, że nie jest to standardowy system rozstania z firmą. Osobom odchodzącym należy się ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania