eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo pracyCzy pracodawca musi prowadzić ewidencję czasu pracy?


2015-01-13 11:55 autor: marlexxxxxx

3 597 odsłon

Czy pracodawca musi prowadzić ewidencję czasu pracy?

Witam,

czy w pracy musi być prowadzona taka ewidencja czasu pracy, urlopu czy musi ją osobiście podpisywać pracownik - coś takiego jak lista obecności, na której podstawie obliczane są godziny pracy pracownika i z których obliczane jest wynagrodzenie?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-01-13 14:28 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting

    Oczywiście. Obowiązkiem pracodawcy jest prowadzenie ewidencji czasu pracy.

    GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-03-01 14:44 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Tak, oczywiście, taka ewidencja musi być prowadzona. Można sobie poczytać o tym również w tym artykule:
    Co ważne - zgodnie z art. 149 Kodeksu pracy,prowadzenie takiej ewidencji jest niezależne od ilości zatrudnianych osób, czyli nawet, kiedy mamy w naszej firmie jedynie jednego pracownika, taki wymóg również na nas spoczywa.

    Oceń odpowiedź 1 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • opiekunka

    Dodano 2014-02-21 19:32 przez opiekunka

    Opiekunka a praca bez umowy. Ile pracodawca może zwlekać?

    Moja umowa zlecenie skończyła się 31.12.2013 r. Pracodawca obiecał umowę o pracę, ale nadal nie wysłał. Firma jest w innym mieście. Czy pracodawca postępuje zgodnie z prawem?
    Cały czas pracuję, jestem opiekunką środowiskową, pracuję w pełnym wymiarze godzin. Wszystkie opiekunki, które były zatrudnio...

  • HZK1

    Dodano 2014-10-17 17:09 przez HZK1

    Rejestracja czasu pracy pracowników

    Jeśli firma ma system, w którym pracownicy rejestrują 8 godzin pracy i ewentualne nadgodziny i to jest zatwierdzane przez pracodawcę, to czy firma musi dodatkowo rejestrować dokładny czas wejścia i czas wyjścia pracownika z budynku?

  • magdziolek090

    Dodano 2015-12-24 00:21 przez magdziolek090

    12 godzin pracy a rozliczanie wynagrodzeń

    Jestem zatrudniona na zasadzie 12 godzin pracy co drugi dzień. Pracuję w niedziele i święta. Pracodawca rozlicza nas jak pracowników biurowych, to znaczy opiekę na dziecko mamy 8 godzin po dwa razy. Za święta i niedziele nie mamy płacone nic extra. Czy takie rozliczanie jest zgodne z prawem?

  • zdzislaw58

    Dodano 2015-02-13 14:32 przez zdzislaw58

    Czas pracy a wypowiedzenie zmieniające

    Witam,pracowałem na cały etat, taką miałem umowę o pracę. W związku ze spadkiem ilości klientów pracodawca zmienił czas pracy do 7 godzin dziennie. Pierwsza zmiana od godz. 7 do 14 tej i druga zmiana od 14 do 21. Pracodawca twierdzi, że w związku z obniżeniem czasu pracy do 35 godz. tygodniowo wprow...

  • asiulka1707

    Dodano 2014-11-05 12:06 przez asiulka1707

    Czy pensja została źle naliczona?

    Zarabiam pensję minimalną. Przy 8 godz. nadgodzin, 11 dni na zwolnieniu szpitalnym, który obejmował dwa weekendy oraz w tygodniu pracy w godzinach nocnych. Wypłata wyniosła 1269 zł. Czy tak niska wypłata jest wypłatą dobrą?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Prowadzenie ewidencji czasu pracy jest jednym z podstawowych wymogów dokumentacyjnych obciążających pracodawcę. Prawidłowo prowadzona ewidencja jest podstawą do poprawnego rozliczenia czasu pracy pracownika, co ma zasadniczy wpływ na ...

O sposobie potwierdzania przez pracowników przyjścia i obecności w pracy decyduje samodzielnie pracodawca. Jedynie pracodawca zobowiązany do wydania regulaminu pracy lub objęty układem zbiorowym pracy, zasady potwierdzania przez pracowników ...

Pracodawca jest obowiązany prowadzić ewidencję czasu pracy pracownika do celów prawidłowego ustalenia jego wynagrodzenia i innych świadczeń związanych z pracą oraz udostępniać tę ewidencję pracownikowi, na jego żądanie.

Rozważmy następującą sytuację: firma zamierza uzupełnić personel o kilku pracowników młodocianych. Czy w przypadku tego rodzaju zatrudnionych konieczne jest prowadzenie ewidencji czasu pracy, czy też pracodawca może z niej zrezygnować?

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo pracy

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania