Witam,
jestem kierownikiem działu w gastronomii. W trakcie trwania umowy o pracę na czas określony zmieniono mi angaż na stanowisko kierownicze oraz długość umowy na czas nieokreślony z dopiskiem do zmian "pozostałe warunki zostają bez zmian". Co oznacza to dla mnie w rzeczywistości?
Problem polega na rozliczaniu nadgodzin, pracodawca twierdzi, że nie należy mi się zapłata za owe nadgodziny ani dni do odbioru. Nadmienię, że w trakcie owych nadgodzin nie planowałem, ani nie nadzorowałem pracy tylko razem z zespołem wykonywałem pracę fizyczną.
2014-12-11 09:44 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt
Praca, również kierownika, powinna tak być zorganizowana, by można było ją wykonać w ciągu 8 godzin.
Kto jest kierownikiem wyodrębnionej komórki organizacyjnej
Sąd Najwyższy, w wyroku z dnia 13 stycznia 2005 r., sygn. akt II PK 114/04, OSNP 2005/16/245 uznał, że do takich osób należy zaliczyć wyłącznie kierowników sprawujących kontrolę i nadzór nad wykonywanymi przez podległych mu pracowników zadań.
Art. 151.4 k.p. nie będzie również obowiązywał jeśli okaże się, że pracownik oprócz sprawowania nadzoru wykonuje jednocześnie pracę na równi ze swoimi podległymi pracownikami (wyrok SN z dnia 13 stycznia 2005 r., sygn. akt II PK 114/04, OSNP 2005/16/245 oraz z dnia 17 listopada 1981 r., sygn. akt I PR 92/81, OSNC 1982/5-6/82).
Mając na uwadze powyższe pracodawca powinien się z panem rozliczyć za pracę w godzinach nadliczbowych.
Zapraszam na mój blog www.behapowcy.pl Polecam www.mirp.pl
Dodano 2015-01-12 14:06 przez Maddomin
Witam, pracuję w hotelu. Czuję się ciągle zmuszany do pracy w nadgodzinach przez pracodawcę i innych pracowników, w tygodniu bardzo często pracuję więcej niż 50 godzin a w ciągu miesiąca nawet 320 godzin.Wiadomo mi, że liczba nadgodzin w ciągu roku nie może przekroczyć 150, a w ciągu tygodnia 48, j...
Dodano 2014-10-19 03:55 przez stanmac
Pracuję w firmie, gdzie non stop są nadgodziny, a jednocześnie są odbiory. W praktyce wygląda to tak, że część pracowników ma odbiór nadgodzin w stosunku 1-1.5.Pozostała część przychodzi do uzupełnienia składu na 12 godzin. Praca odbywa się w systemie 3-zmianowym. Czy takie sytuacje są dopuszczalne?
Dodano 2014-08-14 11:46 przez konto usunięte
Przez 2 lata pracowałem na 1/3 etatu jako kierowca (dostawca). Była to umowa u przewoźnika, który wykonywał usługi transportowe dla pewnej hurtowni. Godziny mojej pracy tygodniowo wynosiły około 70 godz.! Gdzie powinno to być max 13 godz. i 20 min. Praca była wykonywana od pon. do sob.
Mam pytanie j...
Dodano 2014-07-02 00:03 przez nasturcja
Witam,
jestem mamą 3-letniej dziewczynki. Pracuję od poniedziałku do piątku. Kierownik często w formie ustnej wymusza pracę w nadgodzinach.
Ostatnio napisał:" W związku z pilną potrzebą wykonania prac związanych z przygotowaniem projektu proszę o obecność w pracy w dniu….(sobota) Godziny pracy do uz...
Dodano 2014-06-24 19:27 przez k.wrocek
Witam,
od poniedziałku mam pracować po 10 godz. zamiast 8. Nadgodziny mam odebrać wtedy, kiedy nie będzie co robić i ma to być praca godzina za godzinę do odbioru.
Czy jest to zgodne z prawem pracy i czy nadgodziny mam wpisywać w listę obecności? Pracodawca nadgodziny chce notować w jakimś zeszycie,...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Kończy się czas pracy, wszyscy wychodzą, a jeden pracownik nadal robi swoje. Czy to już oznacza nadgodziny? To zależy... Zobaczmy co podpowiedział nam Sąd Najwyższy i co zrobić, aby nie okazało się, że pracownik "kolekcjonuje ...
Zebranie kierowników oddziałów odbywające się poza normalnymi godzinami pracy zalicza się do czasu pracy. Jednak za pracę w nadgodzinach nie przysługuje im dodatkowe wynagrodzenie.
Niemal każda firma przeprowadza dziś szkolenia. Warto wiedzieć, że w określonych przypadkach, czas spędzony na wyjeździe integracyjnym połączonym ze szkoleniem, może zostać potraktowany jako nadgodziny. "Konsekwencją regulacji zawartej w ...
Pracownicy, którzy są zatrudnieni na podstawie umowy o pracę, mają z góry określony system czasu pracy. Może jednak dojść do sytuacji, w której z różnych przyczyn pracodawcy zlecają pracownikom pracę ponad wymiar. Dochodzi wtedy do ...
2024-05-31 17:17
2024-05-29 23:22