Harmonogram zakładał dla pracownika pracę w soboty i wolne poniedziałki. Okazało się, że pracownik musiał przyjść zarówno we wszystkie soboty, jak i poniedziałki - tak przez dwa kolejne miesiące (nie zaplanowano w harmonogramie sezonowości i co za tym idzie zwiększonego zapotrzebowania na pracę). Faktyczny czas pracy wykazany jest w ewidencji czasu pracy, z wyszczególnieniem sobót. Mamy roczny okres rozliczeniowy, zatem te dni pozostają do odebrania do końca roku.
Jak ułożyć harmonogram na następny miesiąc, czy wskazać ponownie dni wolne zaplanowane wcześniej a niewykorzystane tzn. wyznaczyć w maju 4 dodatkowe dni wolne (ale wówczas czas nominalny będzie znacznie niższy)? Czy też planować zgodnie z zapotrzebowaniem, a pozostałe dni wolne oddawać i wykazywać w ewidencji czasu pracy?
Pracownik pracuje w soboty 5-6 godzin, ale odbiera wolne cały dzień, zatem roczny czas pracy nominalny pozostaje znacznie niższy w harmonogramie. Czy tak może być? Czy też w harmonogramie powinno być rozplanowane całe 2000 godzin nominalne?
Co jeśli ewidencja czasu pracy nie zgadza się z harmonogramem, ale jednocześni przestrzegana i zewidencjonowana faktycznie jest odpowiednia ilość dni wolnych pracownika (odbierana w innym terminie, bardziej korzystnym dla pracownika)?
Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości.
2014-04-16 22:12 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
GFX-Consulting www.gfx-consulting.pl
Dodano 2014-01-06 13:30 przez konto usunięte
Witam,
od połowy sierpnia do niemal końca 2013 r. pracowałem od poniedziałku do piątku po 12 godz. i co drugą sobotę 8 godz. (60-68 godz. w tyg). Było to za obopólną zgodą, ponieważ pracodawca płacił za godziny nadliczbowe.
Obecnie pracodawca planuje pracę od poniedzialku do piątku po 12 godz. i w k...
Dodano 2019-04-15 14:02 przez konto usunięte
Dzień dobry, pracuję na umowę o pracę na pełen etat w przeciętnie 40 godzinnym tygodniu pracy. Pracodawca wymaga od nas pracy w każdą sobotę, zdaję sobie sprawę, że jest to niezgodne z KP, lecz nie mogę sobie obecnie pozwolić na poszukiwanie nowej pracy.Moje pytanie dotyczy tego, czy jeśli zatrudnił...
Dodano 2017-12-03 23:42 przez bozenasta
Pracuję od poniedziałku do piątku po 8 godzin dziennie, od miesiąca mam zaplanowany wyjazd (kupione bilety na pociąg, opłacona rezerwacja noclegu), w dzień wolny od pracy (w moim przypadku jest to sobota).Jeden lub kilka dni wcześniej dowiaduję się, że muszę w ten dzień pracować. Czy biorąc pod uwag...
Dodano 2017-05-14 10:30 przez MOLY
Mam pytanie dotyczące pracy w sobotę.Pracuję na czas nieokreślony 40 godzin tygodniowo, a teraz pracodawca zapowiedział nam, że w lipcu i w sierpniu mamy pracować wszystkie soboty! Wstępnie! A do wybrania będziemy mieli dni wolne wtedy, kiedy pracodawca uzna to za stosowne!Tłumaczy się, że korzysta ...
Dodano 2014-05-15 16:02 przez zupapomidorowa17
Dzień dobry,
praca pd poniedziałku do piątku po 10 godzin. Pracodawca tłumaczy, że "odda" te 2 godziny w okresie kiedy "nie ma sezonu", czyli kiedy będzie mniejszy ruch i praca będzie po 6 godzin dziennie.
Jaką mam gwarancję, że pracodawca "odda" mi te 2 godziny? Czy jeśli mnie zwolnią to mam prawo ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Podczas zbliżającego się weekendu majowego po raz pierwszy w tym roku święto wolne od pracy wypadnie w sobotę. W związku z tym pracownicy mogą odebrać dodatkowy dzień wolny.
Kontrola czasu pracy – dziś to już zdecydowanie coś więcej niż tylko codzienne podpisywanie zeszytu z listą obecności. Pracodawcy, dążąc do maksymalizowania efektywności pracowników, coraz częściej decydują się na stosowanie w ...
Harmonogramy czasu pracy, zwane też grafikami, choć bardzo przydatne i rozpowszechnione w praktyce kadrowej, nie zostały kompleksowo uregulowane w prawie pracy. Dla dużej części pracowników podlegającym ogólnym przepisom prawa pracy ...
Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy w przyjętym okresie rozliczeniowym nieprzekraczającym 4 miesięcy. Z powyższego zapisu wynika ...
2024-05-31 17:17
2024-05-29 23:22