Witam. Po trzech miesiącach przepracowanych na "umowę zlecenie" otrzymałem umowę o pracę na czas określony 5 lat. Reasumując pracuję już cztery miesiące w tej firmie. Miesiąc Czerwiec był moim pierwszym miesiącem na umowę o pracę , w tym też miesiącu odbyła się w zakładzie coroczna inwentaryzacja. Rezultat inwentaryzacji to straty zakładu pracy na ok. 30 tyś. zł. Kierownictwo zakładu najwyższego szczebla podjęło decyzję ,że za powyższe straty odpowiemy my - pracownicy bez znaczenia na okres zatrudnienia , objawia się to tym , że przez okres trzech miesięcy będzie nam potrącane z wypracowanej premii po 100 zł. Podpisywaliśmy odpowiedzialność materialną za szkody wyrządzone na szkodę firmy. Pytanie , czy pracodawca ma prawo zabierać Nam część wypracowanej premii na pokrycie strat inwentaryzacyjnych ??? Zabezpieczenie firmy w postaci monitoringu wewnętrznego zostało zamontowane po inwentaryzacji , kiedy były znane jej wyniki. proszę o odpowiedz. :eek:
2008-07-15 11:04 autor odpowiedzi: j.a
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2024-05-31 17:17
2024-05-29 23:22