20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w korespondencji mailowej.
Sprzedawca poinformował mnie cyt. :"Jest to uroda tego rowerka, sam używam tego modelu i rzeczywiście czasem słychać taki stukot. Myślę, że nie ma się czym przejmować. Jeżeli problem bedzie narastał proszę o informacje".
Podniosłam sprawę po tygodniu po pierwszym zgłoszeniu i mój apel o pomoc został zignorowany. Potem z uwagi na stan zdrowia nie korzystałam z roweru i ponownie podjęłam temat we wrześniu 2012 r. Sprzedawca zaproponował odesłanie do serwisu co też uczyniłam. Po czasie rower został odesłany z informacją o dokonaniu naprawy serwisowej. Nie korzystałam z roweru do początków sierpnia 2013 roku czyli przez bez mała rok. Pierwsze próby wypadły dobrze i wydawało się, że sprzęt jest sprawny i tylko korzystać. Jednakże po paru dniach sytuacja z kakofonią dźwięków z mechanizmu napędowego powróciła z podwójną siłą. Ponownie zwróciłam się z prośbą o przyjęcie roweru do serwisu, informując o swoim podejrzeniu, jakoby w trakcie poprzedniej reklamacji nie dokonano usunięcia usterki, ponieważ problem jest jeszcze poważniejszy. Sprzedawca zaproponował dostarczenie roweru do naprawy reklamacyjnej stwierdzając przy tym cyt.:
"Wracając do poprzedniej usterki roweru, gwarantuje Pani, że był naprawiany, jednak w tych rowerach często się amortyzują części i to jest głównym powodem zgłaszanych reklamacji."
Gdyby w opisie sprzętu oferowanego do sprzedaży była taka informacja, na pewno bym nie dokonała zakupu. Rower z założenia jest sprzętem, którego żywotność jest przewidziana wg mnie na dłużej niż okres objęty gwarancją - pomijając kilkukrotne zgłaszanie go do napraw w czasie jej trwania. Czy mam prawo powołując się na stwierdzenie sprzedawcy domagać się odstąpienia od umowy sprzedaży uznając sprzęt za niezgodny z tą umową?
Z poważaniem,
K. Mikuła
2013-09-26 21:48 autor odpowiedzi: Grzegorz Faluszczak GFX-Consulting
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania
Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...
Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...
Dodano 2016-07-27 16:19 przez konto usunięte
W sklepie Małpka Expres we Wrocławiu (ul. Niedzwiedzia 17), sprzedawca-kierownik sklepu nie przyjął zgłoszonej reklamacji 2-3 min od chwili zakupu napoju Frugo, w którym stwierdziłem przypuszczalnie obecność pleśni.Twierdził, że skoro napój został otwarty za progiem sklepu, to "mogę go sobie w dupę ...
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42