2013-06-05 20:01 autor: zodiak
10 039 odsłon
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. Po wyjściu zorientowałam się, że nie ma paragonu. Wróciłam do sklepu, pani bezskutecznie szukała paragonu w śmieciach i wydrukowała go widząc, że nie wyjdę. Po rozpakowaniu okazało się, że zabawka wygląda na używaną, biały plastik był zażółcony, widoczne były zarysowania.
Następnego dnia poszłam z reklamacją. Pani wyciągnęła zmywacz do paznokci i wytarła zabrudzenia ale tylko te z kurzu i twierdziła, że to takie ma być. Prosiłam o wymianę na inny towar lub zwrot pieniędzy, usłyszałam odmowę i zarzut, że sklep poniósł straty bo 2 razy drukował paragon. Zadzwoniłam do rzecznika praw konsumenta i nie uzyskałam pomocy, gdyż skoro kupiłam bez oglądania to mogę liczyć jedynie na życzliwość sklepu. Wobec tego dałam dziecku zabawkę do zabawy.
Po kilku dniach jedna z funkcji przestała działać. Tym razem usłyszałam, że takiej funkcji nie ma - jest opisana na pudełku po angielsku. Sklep nie przyjął reklamacji. Nie spotkałam się do tej pory z taką postawą, brakiem uczciwości wobec klienta i chęci współpracy. Na pani nawet nie zrobił wrażenia mój telefon do rzecznika praw konsumenta. Powiedziała, że ewentualnie dostanie jakieś pismo.
Czy coś można jeszcze zrobić (zakup miał miejsce 30.04. b.r.) i dla kogo istnieje prawo konsumenta?
Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...
Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45
20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1
Witam,
kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42