eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckieIle trwa gwarancja, rękojmia przy zakupie sprzętu na firmę?


2017-10-13 10:20 autor: aq24

8 241 odsłon

Ile trwa gwarancja, rękojmia przy zakupie sprzętu na firmę?

Ile trwa gwarancja, rękojmia przy zakupie sprzętu na firmę (faktura VAT)? Sprzedawca twierdzi, że rok tylko, ale nie ma podanej takiej informacji w karcie gwarancyjnej.

Proszę o pomoc w tej sprawie.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte

    Reklamacja okularów

    Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...

  • asts1

    Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1

    Wady ukryte

    Witam,
    kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...

  • Domisia69

    Dodano 2016-08-11 10:18 przez Domisia69

    Kara za sprzedanie uszkodzonego fotelika

    Witam,mam pytanie dotyczące sprzedaży na olx. Sprzedałem fotelik do karmienia, który był już używany. Kiedy rok temu kupowałam fotelik okazało się, że miał podklejane łączenia plastikowe. Przez rok go używaliśmy i postanowiłam go sprzedać. Wystawiłem na olx i został kupiony przez Pana, który osobiśc...

  • adrain87

    Dodano 2018-01-18 13:04 przez adrain87

    Reklamacja towaru dla firm

    Witam,w jaki sposób firma, która kupiła towar w mojej firmie, może go reklamować? Z tego co wiem w długości rękojmi dla przedsiębiorców mam dowolność i mogę jej nie oferować.Czy w takim przypadku mam obowiązek zamieścić taką informację w regulaminie sklepu?

  • Kiniaa

    Dodano 2022-01-18 17:11 przez Kiniaa

    Sprzedaż pojazdu i jego zwrot

    Witam sprzedałam pojazd 8 stycznia 2022. Dziś dostałam telefon (18.01.22), że kupujący poinformował mnie, że chce zwrócić auto, ponieważ popsuło się w nim sprzęgło.
    Chciałabym zapytać, jak wygląda sprawa, ponieważ auto miałam 4 lata i nigdy żadnych problemów nie było. Przed sprzedażą byliśmy na stac...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Szykują się istotne zmiany przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów. Obejmą one wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na rzecz konsumentów, ponieważ dotyczą odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji za wady ...

Obowiązujące w Unii Europejskiej prawo gwarantuje konsumentowi możliwość reklamacji towaru w ciągu dwóch lat od jego zakupu. Realizując to uprawnienie, reklamujący może wybrać podstawę swoich roszczeń. Do wyboru są: rękojmia oraz ...

Każdego dnia przeciętny Jan Kowalski staje się stroną umowy sprzedaży. Raz dzieje się to przez zakup gazety codziennej, innym razem markowego zegarka, a jeszcze innym wymarzonego domu na przedmieściach. Wszystko jest w porządku, gdy nabyte ...

Jeśli kupiony towar jest wadliwy, można skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową lub z gwarancji, jeśli została ona udzielona. Należy jednak pamiętać, że niezbadanie rzeczy po jej kupnie ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania