eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckieReklamacja - niezgodność z umową


2017-08-08 22:15 autor: jerzy60

1 128 odsłon

Reklamacja - niezgodność z umową

Prowadzę własną dzialalność. Niedawno klient zamówił usługę montażową drzwi zewnętrznych o rozmiarze 80. Drzwi zostały zamówione i zamontowane. Protokół odbioru klient podpisał, żadnych uwag nie roszczył.

Po pewnym czasie zgłosił reklamację na drzwi twierdząc, że otrzymał towar niezgodny z umową, ponieważ zamawiał drzwi o rozmiarze 80, a otrzymał o rozmiarze 70 i żąda zwrotu połowy poniesionych kosztów. Drzwi są w rozmiarze 80 tylko klient sugeruje się rozmiarem otworu przejściowego. Są to drzwi produkcji chińskiej, nie polskiej i parametry posiada inne, o czym klient został poinformowany.

Otwór przejściowy wynosi 72 cm, a klient uważa, że to nie są drzwi o takim rozmiarze jak zamawiał. Czy wobec tego słusznie reklamuje drzwi jako niezgodne z umową i czy powinienem zwrócić mu wymaganą prze niego kwotę pieniężną?

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • pawlig

    Dodano 2017-02-01 17:26 przez pawlig

    Reklamacja usługi druku - spór o wysokość i formę zadośćuczynienia

    Szanowni Państwo,zleciłem w drukarni druk ulotek w 4 różnych wzorach (format i papier ten sam). Łącznie nakład około 150 tys. szt.Ulotki docelowo były rozkładane w skrzynkach w 4 różnych regionach (firma trzecia).Niestety ulotki dotarły do nas pomieszane (z około 40 kartonów z ulotkami, w 3/4 z nich...

  • monika124

    Dodano 2016-11-05 06:21 przez monika124

    Brak odpowiedzi na reklamację po 14 dniach

    Dzień dobry, 20 dni temu oddałam do reklamacji wadliwy produkt i poprosiłam o zwrot pieniędzy. Do dnia dzisiejszego nie dostałam odpowiedzi ze sklepu o ich stanowisku.Proszę o informację, czy jeśli w tym przypadku upłynął termin 14 dni od złożenia reklamacji mogę żądać jej uznania, czyli zwrotu pien...

  • Bibel7

    Dodano 2015-09-25 22:13 przez Bibel7

    Czy mogę żądać wymiany lub zwrotu pieniędzy?

    Witam,kupiłem rower carbonowy z wadą ukrytą, to znaczy mocowanie koła w tylnych widełkach jest niesymetryczne przez co koło leży w widelcu krzywo. Jest to bardo mało zauważalne lecz jest w tej klasie roweru i wydane moje pieniądze w kwocie prawie 8000 zł.Rower był sprzedawany jako używany, lecz mam ...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • atteks

    Dodano 2018-07-27 13:34 przez atteks

    Sklep internetowy - jak sobie poradzić z nieuczciwym

    Kupiłam w sklepie internetowym telefon, od razu złożyłam rezygnację, jednak pieniądze już zapłaciłam za towar. Zaczęłam się upominać o zwrot i wtedy sklep internetowy zmienił dane właściciela na stronie.Czy mogę zgłosić to PIP aby skontrolowali właściciela sklepu? Potwierdzenie zapłaty mam na firmę ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

W tym roku Black Friday wypada 29 listopada, a Cyber Monday - 2 grudnia. Te dwa dni rozpoczynają sezon przedświątecznych wyprzedaży. Sklepy kuszą wyjątkowymi promocjami i niskimi cenami. Warto jednak zachować zimną krew i być odpornym na ...

Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważny termin dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny.

Z okazji świąt Bożego Narodzenia chętnie obdarowujemy swoich bliskich i przyjaciół prezentami. Na ich zakup zostało już niewiele czasu, dlatego Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 10 porad dla wszystkich pomocników Świętego ...

Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania