2016-09-02 20:13 autor: Donia123
5 182 odsłon
Kupiłam okulary korekcyjne, ale po krótkim okresie użytkowania ułamał się zausznik w oprawce. W ramach reklamacji oprawkę naprawiono - prawdopodobnie wymieniono zauszniki. Sytuacja się powtórzyła - ponownie w ramach reklamacji naprawiono oprawkę.
Niestety, zausznik złamał się po raz trzeci. Tym razem zwróciłam się z żądaniem zwrotu pieniędzy, jednakże sprzedawca odmawia, powołując się na przepisy o produktach medycznych. Czy w przypadku okularów nie można odstąpić od umowy, czyli żądać zwrotu gotówki ze względu na nieudane reklamacje i znaczne niedogodności (art. 8 ust. 4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej)?
2016-09-03 23:55 autor odpowiedzi: bobby11
Donia123 skomentował/a odpowiedź 2016-09-04 11:34
Najlepiej nie zabierać głosu, kiedy nie ma się nic ciekawego do powiedzenia. Optyk uznał reklamację złamanego zausznika, bo materiał z którego był zrobiony był słabej jakości. Pytanie skierowane jest do eksperta w dziedzinie prawa konsumenckiego, a nie do kogoś kto nie zna się na rzeczy, za to czuje potrzebę pouczania innych.
Dodano 2016-08-12 21:32 przez Konrad.,,
Chciałem kupić tylną oś do mojego quada. W internecie a dokładniej na portalu olx znalazłem ofertę, która mówiła o kołach z osią gratis.Gdy przesyłka przyszła okazało się, że nie jest to oś, leczy tylny most, który nie jest mi potrzebny. Sprzedający chyba o tym wiedział i gdy mu to napisałem odpowie...
Dodano 2013-06-13 16:00 przez konto usunięte
Ile jest czasu na odesłanie produktu, jeśli był to zakup przez internet i odstąpiono od umowy?
Dodano 2016-07-27 16:19 przez konto usunięte
W sklepie Małpka Expres we Wrocławiu (ul. Niedzwiedzia 17), sprzedawca-kierownik sklepu nie przyjął zgłoszonej reklamacji 2-3 min od chwili zakupu napoju Frugo, w którym stwierdziłem przypuszczalnie obecność pleśni.Twierdził, że skoro napój został otwarty za progiem sklepu, to "mogę go sobie w dupę ...
Dodano 2016-07-21 10:32 przez konto usunięte
Witam,kupiłam na allegro rzecz dla dziecka, okazało się produktem z Chin i bałam się, że zaraz się rozleci. Zreszta na takie wyglądało. Wysłałam odstąpienie od umowy wraz z kopią faktury, ponieważ o takową poprosiłam wraz z rzeczą, którą kupiłam. Wcześniej wysłałam mailem do tej firmy odstąpienie od...
Dodano 2015-09-09 15:11 przez monish
Witam serdecznie,zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek.Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie nienadający się na prezent...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42