eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckieReklamacja pendrive


2009-06-15 23:54 autor: lucky-77

4 009 odsłon

Reklamacja pendrive

Witam

Na początku br. zakupiłem pendrive na Allegro.

Niestety przestał on działać i chcę złożyć reklamacje, problem w tym że nie mam paragonu i tak naprawde nie wiem czy w ogóle go dostałem, ponieważ przeszukałem wszystko i nic, sa za to wszelkie inne paragony i to juz kilkuletnie.

Czy mogę złożyć reklamację bez dowodu zakupu w sklepie internetowym?

pozdrawiam

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2009-06-16 21:42 autor odpowiedzi: Marcin Siedlecki

    No to to jest temat w którym ja się mogę rozwinąć...

    Nic bardziej mylnego, że nie można reklamować rzeczy jeżeli nie ma się paragonu!

    Sprzedawcy bardzo często informują swoich klientów, że reklamacja jest możliwa jedynie po okazaniu paragonu. Można np. udowodnić zakup od danego sprzedawcy poprzez pokazanie potwierdzenia zapłaty przelewem. Ponad to samo nasze oświadczenie w formie pisemnej może okazać się wystarczające. Precież pamiętasz chyba kiedy kupowałeś pendriva?

    Tak czy inaczej brak paragonu nie powoduje po stronie konsumenta utraty praw z tytułu tzw. niezgodności towaru z umową, choć oczywiście komplikuje sprawę. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący - stosownie do art. 8 ust. 1 ustawy - może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

    Proponuję skontaktować się ze sprzedawcą i powołać się na Ustawę o szczególnych warunkach konsumenckich (Dz. U. z 2002 r. nr 141, poz. 1176 ze zm.)

    Życzę powodzenia!

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-06-24 15:34 autor odpowiedzi: lucky-77

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź.

    Jestem już po załatwionej reklamacji-pozytwnie. Na szczęście nie musiałem powoływać się na żadne przepisy, trafiłem na bardzo rzetelnego sprzedawcę.

    pozdrawiam

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2009-06-24 23:45 autor odpowiedzi: Marcin Siedlecki

    No to dobrze :) Nie ma to jak polubownie rozwiązać spór :)

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2010-05-13 16:28 autor odpowiedzi: konto usunięte

    skoro nie masz paragonu i w dodatku nawet nie wiesz czy go dostałeś to może być cieżko o pozytywne rozpatrzenie reklamacji;-.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2011-12-07 01:59 autor odpowiedzi: mateuszRaw

    Proponuję przeczytać posty wyżej :) Dobrze wiedzieć, że istnieje taki przepis.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania