Witam,
klientka dokonała naprawy silnika w samochodzie w warsztacie samochodowym we wrześniu 2014 roku. Części były powierzone (klientki) używane, kupiła je na allegro. Kilka dni temu (1,5 roku od naprawy) wysłała pismo żądając zwrotów kosztów naprawy i części, ponieważ auto się właśnie zepsuło, a ona zawiozła go do innego warsztatu.
Klientka jest osobą fizyczną i powołuje się na aktualne przepisy konsumenckie i 2-letnią gwarancję. Cała sytuacja jest ewidentną próbą naciągnięcia warsztatu na naprawę.
Jakie przepisy obowiązują w tej sytuacji? Czy są przepisy "chroniące" uczciwego przedsiębiorcę? Bo póki co, to powszechnie uważa się ich za potencjalnych oszustów, a konsument ma całą masę przepisów konsumenta, darmowych porad i to on często wykorzystuje to nieuczciwie.
Pozdrawiam serdecznie
w Państwa artykule http://www.prawo.egospodarka.pl/101522,Naprawa-samochodu-prawo-do-reklamacji,1,84,1.html doczytałam , że mechanik odpowiada za naprawę przez okres 1 roku, ale nie powołuje się na konkretne podstawy prawne.
Dodano 2016-01-26 21:58 przez natimati2
Samochód został oddany do serwisu Renualt, SPRAWNY i tylko po to aby został wymieniony rozrząd, olej, filtr powietrza, pasek wielorowkowy oraz sprawdzony pod względem technicznym ze względu na dłuższą podroż. Samochód został odebrany w piątek wieczorem tuż przed zamknięciem, po przejechaniu paru ki...
Dodano 2013-07-09 15:41 przez malinka23456
Kto ponosi koszty odesłania towaru na gwarancję?
Dodano 2015-10-04 20:55 przez natalia040587
W czerwcu tego roku zgłaszaliśmy problem z oknami, że nie są szczelne i przeciekają. Okna są na gwarancji, miały zostać zrobione, lecz do tej pory nikt z firmy się nie pojawił.Czy w tej kwestii mogę zgłosić sprawę do ochrony praw konsumenta o niedotrzymanie terminu naprawy? Co mogę zrobić w tym kier...
Dodano 2015-04-18 14:07 przez Zuzkaa
Witam,mam problem z gwarancją w Play. Zakupiłam Nokię Lumię z półtoraroczną gwarancją w w/w sieci od pierwszej właścicielki. Telefon się zepsuł (zwiesił się, dotyk przestał działać i zaczął się mocno nagrzewać!). Oddałam więc go do salonu Play w ramach gwarancji. Został oczywiście przyjęty. Po upływ...
Dodano 2018-11-09 13:43 przez lidia13
Trzy miesiące temu kupiłam okulary firmy Hugo Boss. Otrzymałam na nie dożywotnią gwarancję. W trakcie użytkowania uległam wypadkowi. W okularach odłamał się zausznik. Oddałam do naprawy, za którą chciałam zapłacić. Naprawa miała polegać na wymianie zausznika. Po miesiącu optyk poinformował mnie, że ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Przygotowania do świąt ruszyły pełną parą. Z tej okazji Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało porady związane z najczęstszymi problemami konsumentów związanymi ze świątecznymi zakupami i podróżami. Dowiedz się, jakie masz ...
Szykują się istotne zmiany przepisów dotyczących ochrony praw konsumentów. Obejmą one wszystkich przedsiębiorców prowadzących sprzedaż na rzecz konsumentów, ponieważ dotyczą odpowiedzialności z tytułu rękojmi i gwarancji za wady ...
Przed nami ostatni, handlowy weekend przed świętami Bożego Narodzenia. I być może ostatnia szansa, żeby zamówić prezent przez Internet, tak, żeby dotarł najpóźniej 24 grudnia. Ekspert platformy edukacyjnej Kapitalni.org Michał Herde z ...
Sezon letnich wyprzedaży w pełni. W szale zakupów możemy dokonać niewłaściwego wyboru. Czy kupując przecenione towary, mamy jakieś prawa? UOKiK wraz z Europejskim Centrum Konsumenckim przypominają najważniejsze uprawnienia konsumentów.
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42