eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckieCzy sprzedawca może odmówić mi reklamacji?


2015-12-29 22:58 autor: www

4 920 odsłon

Czy sprzedawca może odmówić mi reklamacji?

Zakupiona zabawka zepsuła się po dwóch dniach użytkowania, a mianowicie odpadł włącznik i lalki nie można uruchomić. Przedmiot kupiony przez internet.

Sprzedawca odpisał, iż reklamacji nie uwzględni ponieważ lalka latała dwa dni, więc przy kupnie była dobra. Czy rzeczywiście nie mogę liczyć na naprawę lub przysłanie dobrego egzemplarza?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-12-30 09:44 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt

    Sprzedawca odpowiada za sprzedaną rzecz, ma obowiązek ją przyjąć do reklamacji. Proszę spakować i wysłać zabawkę z reklamacją, potwierdzeniem zakupu.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2016-01-05 06:58 autor odpowiedzi: jeremiasz_kawa

    Sprzedawca musi przyjąć reklamację, nie może odmówić jej przyjęcia. Ewentualnie, może rozpatrzyć ją negatywnie (tzn. najprawdopodobniej na niekorzyść konsumenta), jednak nie może jej wcale nie przyjąć. Konsument ma prawo złożyć reklamację i już, tak mówi ustawa. Na tym blogu jedna osoba w komentarzu miała podobny problem ->  i odpowiedź prawników z portalu prokonsumencki.pl była następująca "Proszę wezwać sprzedawcę do wykonanie reklamacji zgodnie z Pana żądaniem. W razie problemów proszę skorzystać z pomocy najbliższego rzecznika praw konsumentów, który ma obowiązek Panu pomóc.".

    Myślę, że można tozastosować również do tej sytuacji.

    Pozdrawiam i powodzenia!

    www skomentował/a odpowiedź 2016-01-05 09:53

    dziękuję za odpowiedzi właśnie dostałam wiadomość od sprzedawcy ,iż zwróci mi należność za uszkodzony produkt oczywiście bez zwrotu kosztów przesyłki

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2017-09-18 21:08 przez konto usunięte

    Negatywne rozpatrzenie reklamacji

    Czy sprzedawca może odmówić zwrotu pieniędzy klientowi za dokonane przez konsumenta naturalne uszkodzenia towaru związane z jego 3-miesięcznym użytkowaniem? Klient dostarcza towar nieustannie szukając przysłowiowej "dziury w całym", za każdym razem wpływając na to aby nastąpił zwrot pieniędzy.

  • konto usunięte

    Dodano 2014-06-18 14:39 przez konto usunięte

    Zwrot towaru po rozpakowaniu z oryginalnego opakowania

    Mam następujący problem - sprzedałam za pośrednictwem allegro (prowadzę sklep internetowy) nowy rowerek biegowy. W opisie były podane wszystkie parametry, w tym wysokość rowerka. 10.06 sprzedałam rowerek - odbiór osobisty. 18.06, czyli dzisiaj zadzwoniła do mnie kupująca z pytaniem, kiedy może zwróc...

  • jarek1973-g

    Dodano 2015-01-09 19:34 przez jarek1973-g

    Zwrot towaru i odmowa. Jakie mam prawa?

    Witam,
    zakupiłem towar. Myślałem, że w hurtowni elektrycznej, jak było na witrynie sklepu. Okazało się, że w przedsiębiorstwie handlowo-usługowym, jak jest na fakturze. Do owej hurtowni trafiłem od razu po podpisaniu umowy w ENEA i otrzymaniu warunków, jakie mają być spełnione pokazując sprzedawcy s...

  • ela8090

    Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090

    Zakup dla firm a prawo do reklamacji

    Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...

  • konto usunięte

    Dodano 2014-01-23 16:16 przez konto usunięte

    Reklamacja towaru przerobionego

    Kupiłam sukienkę w sklepie internetowym. Była za długa i krawcowa mi ją skróciła. Niestey po pierwszym praniu (w temp. niższej niż na metce), jedna strona sukienki jest krótsza. Chciałabym złożyć reklamację, ale nie wiem czy mi ją uwzględnią, bo ingerowałam w nią. Czy to prawda, że mogą nie przyjąć ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...

Święta już za nami. Niestety nie zawsze jesteśmy zadowoleni z prezentów znalezionych pod choinką. Co zrobić z nietrafionym upominkiem albo takim, który dojechał do nas dopiero po świętach? Jakie prawa przysługują konsumentom? Oto porady ...

Podręczniki, zeszyty, wybór szkolnego plecaka, fotelu czy biurka... To ostatni moment na zakupy przed pierwszym dzwonkiem. Pamiętaj, że masz różne prawa gdy kupujesz online i w sklepie stacjonarnym. Jeśli produkt ma wadę – skorzystaj z ...

Kupującym przez internet przysługują dwa fundamentalne uprawnienia: prawo odstąpienia od umowy oraz możliwość reklamacji wadliwego towaru. Są one również kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania