2015-11-18 10:00 autor: Maxiorg
2 719 odsłon
Witam,
ponad dwa lata temu zakupiłem od polskiego producenta maszyną za ok. 40 tyś brutto,
gwarancja była na rok, po dwóch latach z hakiem zauważyliśmy, że maszyna jest nie zgodna z warunkami umowy, czyli nie spełniam wymogów specyfikacji co do wielkości co wiążę się z jej mniejszymi możliwościami.
Producent przyjął do wiadomości, że popełnił błąd ale nie zamierza tego naprawić ani wymienić zasłaniając się tym że wg niego sprawa jest przeterminowana i się tym nie zajmą...
Czy możemy dochodzić swoich praw i z jakiego tytułu? Wada wynika z ewidentnejych błedów przy projektowaniu i nie da się tego w inny sposób wytłumaczyć.
Czy nam jako firmie przysługuje jakiekolwiek prawo do zadość uczynienia lub czegokolwiek po upływie 2 lat od zakupu?
Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45
20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...
Dodano 2013-07-08 12:26 przez beciafive
W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową?
Dodano 2015-01-26 13:35 przez konto usunięte
Witam serdecznie,mam następujący problem i bardzo proszę o poradę.Kupiłam telefon komórkowy z abonamentem (aneks/przedłużenie umowy). Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, która jest zawieszona od prawie 2 lat. Była zawieszona w momencie przedłużania umowy. Telefon nie jest używany do celó...
Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte
Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...
Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58
Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42