2015-01-26 13:35 autor: konto usunięte
2 711 odsłon
Witam serdecznie,
mam następujący problem i bardzo proszę o poradę.
Kupiłam telefon komórkowy z abonamentem (aneks/przedłużenie umowy). Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, która jest zawieszona od prawie 2 lat. Była zawieszona w momencie przedłużania umowy.
Telefon nie jest używany do celów związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Ponadto, nie wliczam abonamentu do kosztów przychodu i nie odliczałam podatku od zakupu tej komórki. W aneksie nie ma żadnej wzmianki o telefonie (choć wiadomo, że abonament jest droższy, niż gdyby był bez telefonu). Dowodem zakupu telefonu jest osobny paragon fiskalny.
Komórka była używana przez 7 dni, po czym po włączeniu na ekranie pojawiły się i zostały na stałe czarne paski.
Aparat od razu zaniosłam do salonu operatora i zgłosiłam problem. Pani przyjęła komórkę, wpisała jako podstawę reklamacji niezgodność towaru z umową, po czym po ponad 2 tygodniach przyszła odpowiedź od producenta, że GWARANCJA nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych. Pani przyjmując telefon w uwagach o sprzęcie wpisała, że TELEFON NIE POSIADA JAKICHKOLWIEK ŚLADÓW UŻYTKOWANIA.
Udałam się do rzecznika praw konsumentów, który wskazał, mi, że salon w którym reklamowałam (kupowałam w innym) jest franczyzowy i, że powinnam taką samą reklamację złożyć w salonie, w którym kupowałam.
Tego samego dnia, gdy telefon przyszedł kurierem od producenta odebrałam go w salonie i zawiozłam do salonu, w którym kupowałam. Producent w uwagach napisał, że telefon ma drobne zarysowania na folii.
We właściwym już salonie reklamacja została przyjęta: z notatką o zarysowaniach i adnotacją, że innych uszkodzeń brak. Po 2 dniach zadzwonił do mnie sprzedawca, że nie mogę korzystać z niezgodności, ponieważ abonament jest na firmę.
Czy w takiej sytuacji przysługuje mi uprawnienie z rękojmi z KC? Sprzedawca mówi, że i tak nie uzna bo wada mechaniczna - choć na telefonie nie ma śladów użytkowania. Po czyjej stronie leży obowiązek udowodnienia, że nie było to z mojej winy przy korzystaniu z rękojmi?
Czy nie mogę skorzystać z niezgodności towaru z umową, jeżeli telefon był zakupiony na paragon przy przedłużaniu umowy i nie jest używany do celów służbowych, jedynie do rozmów prywatnych?
Będę wdzięczna za każdą odpowiedź.
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45
20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...
Dodano 2013-07-08 12:26 przez beciafive
W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową?
Dodano 2018-11-14 12:23 przez 33monia
W lipcu mojego tatę odwiedził w domu przedstawiciel firmy telekomunikacyjnej i nakłonił do podpisania umowy o świadczenie usług - abonament telefoniczny, router internet, zapewniając, że dzięki temu będzie płacił niższe rachunki. Wszystkie te usługi świadczone są przez inną firmę - a więc przychodzą...
Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte
Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42