eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckieZakup dla firm a prawo do reklamacji


2014-11-14 15:13 autor: ela8090

3 598 odsłon

Zakup dla firm a prawo do reklamacji

Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę nie jednakową jakoś parametru elektrolitów, ale stwierdził, że nie może przyjąć na reklamację gdyż już zakończyła się gwarancja.

Chciałem złożyć skargę do federacji konsumentów, ale powiedzieli, że zajmują się tylko zakupami prywatnymi a nie do firm. Proszę o pomoc gdzie mam zwrócić się z pomocą i co dalej muszę robić. Akumulator jest bardzo drogi firmy bosch. Dlaczego sprzedawca nie wykrył wady, kiedy oddałem go po raz pierwszy do naprawy, a zwlekał aż skończy się gwarancja.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2014-11-30 10:15 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Po pierwsze zweryfikowałbym czy nie przysługuje mi uprawnienie z rękojmii - w tym wypadku uprawnienia z tytułu rękojmii przysługują nabywcy w terminie roku od czasu, w którym dowiedział się nabywca o wadziej, niemniej jednak wada musi być zgłoszona w terminie miesięcznym od jej wykrycia, aby z uprawnienia skorzystać. W sytuacji w której uprawnienie wygaśnie istnieje możliwość dochodzenia.

    Jeżeli chodzi jednak o uprawnienia z tytułu gwarancji to zauważyć należy, że w Pana wypadku termin gwarancji uległ przedłużeniu o termin, w którym Pan z rzeczy nie mógł skorzystać, więc może gwarancja jeszcze nie upłyneła. Jeżeli jednak to nastąpiło to pozostaje art. 471 i dochodzenie naprawienia szkody.

    W razie jakichkolwiek dodatkowych pytań proszę o kontakt mailowy.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte

    Reklamacja a oryginalne opakowanie

    Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?

  • 89karolina

    Dodano 2016-12-05 18:04 przez 89karolina

    Reklamacja cuchnącego produktu - czy to możliwe?

    Witam,piszę z pytaniem odnośnie krzesełka do karmienia dziecka. Kupiłam je tydzień temu i po rozpakowaniu był niesamowity smród. Nie chodzi o całe krzesełko tylko poszycie, które zaznaczam jest ściągane, jest wykonane z tak jakby ceratki, łatwej do umycia. Sprzedawca zalecił wietrzenie... Wietrzę ju...

  • mail_leo_45

    Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45

    Kolejna reklamacja roweru

    20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...

  • Stanisława

    Dodano 2016-10-10 22:55 przez Stanisława

    Czy mogę odstąpić od umowy kupna?

    Proszę o wyjaśnienie, czy mogę odstąpić od umowy i odesłać odkurzacz kupiony na pokazie, na który uzyskałam upust w cenie, a okazał się wadliwy.W sobotę wieczorem na pokazie w naszej miejscowości kupiłam  odkurzacz z funkcją prania. Dziś, tj. w poniedziałek go rozpakowałam i okazał się wadliwy. Szcz...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...

24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...

Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

Lato to w sklepach okres wyprzedaży. Zanim ruszymy do sklepów na zakupy, powinniśmy przypomnieć sobie swoje prawa dotyczące reklamacji czy zwrotu towaru. Zebrał je UOKiK.

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania