Witam,
sprzedałem samochód używany sprowadzony z zagranicy. Prowadzę działalność - handel używanymi samochodami. Kupujący jest osobą prywatną, w trakcie zakupu obejrzał samochód na warsztacie samochodowym (w zdłuż i wszerz) - nie ma wad ukrytych.
Na fakturze została przybita pieczątka, że zapoznał się ze stanem samochodu używanego itd., podpisał fakturę, a po tygodniu zadzwonił, że był u elektronika, bo samochód coś nie palił mu na gazie i żąda teraz ode mnie zwrotu kosztów. Czy ma takie prawo?
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Dodano 2014-01-25 17:46 przez konto usunięte
Witam,
jestem podatnikiem VAT 23%. We wrześniu 2012 r. kupiłem używany samochód osobowy, na fakturę VAT 23% (z komisu po firmie). Odliczyłem przysługujące mi 60% podatku VAT. Teraz sprzedaję ten samochód osobie prywatnej. Czy muszę wystawić fakturę VAT 23%, czy mogę jeszcze skorzystać ze zwolnienia ...
Dodano 2013-08-20 21:52 przez helka1
Zakupiłam lokówko-suszarkę obrotową, ale niestety nie spełniła ona moich oczekiwań, a wcześniej używłam takiej z innej firmy i byłam zadowolona. Chcąc zwrócić towar niestety srzedawca odmówił mi jego zwrotu. Co mam zrobić z bezużytecznym sprzętem? Czy sprzedawca miał prawo odmowić zwrotu?
Dodano 2015-01-09 19:34 przez jarek1973-g
Witam,
zakupiłem towar. Myślałem, że w hurtowni elektrycznej, jak było na witrynie sklepu. Okazało się, że w przedsiębiorstwie handlowo-usługowym, jak jest na fakturze. Do owej hurtowni trafiłem od razu po podpisaniu umowy w ENEA i otrzymaniu warunków, jakie mają być spełnione pokazując sprzedawcy s...
Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58
Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Reklamacja konsumencka zakupionego towaru to ważny termin dla każdego sprzedawcy. Ma obowiązek odpowiedzieć na reklamację konsumenta w terminie 14 dni, a brak reakcji może być dla niego bardzo bolesny.
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...
Lato to w sklepach okres wyprzedaży. Zanim ruszymy do sklepów na zakupy, powinniśmy przypomnieć sobie swoje prawa dotyczące reklamacji czy zwrotu towaru. Zebrał je UOKiK.
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42