Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i innych wadach towaru, o których sprzedający nic nie wspomniał w opisie aukcji.
Spisałem protokół szkody z kurierem (nadmieniam, że kurier stwierdził, brak odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki przed uszkodzeniem, nienależyte opakowanie). Zgłosiłem sprawę sprzedawcy, który uzależnił moje roszczenia od wypłaty odszkodowania. Chce przerzucić odpowiedzialność na moją osobę, bo to ja chciałem dostarczenia przesyłki kurierem, a on wydał mu towar i nie interesuje go nic więcej. Nadmieniam, że wg mojej oceny uszkodzenia styropianu są stare i nie są skutkiem transportu, nie wspomnę o pozostałych wadach, które jak na początku stwierdził sprzedawca, też sam zrobiłem po otrzymaniu towaru (stare przetarcie pozaciągany materiał, plamy na materiale).
Na końcu stwierdził zaś, że wszystko było jasno opisane w aukcji i na zdjęciach (na nich nie widać defektów) i powinienem być świadomy stanu otrzymanej rzeczy. Opis w aukcji brzmiał "stan idealny, mało używany", nic nie było wspomniane o jakichkolwiek uszkodzeniach i wadach. Po mojej interwencji, sprzedawca dokonał zmian w opisie - zakładce allegro "o mnie", gdzie wskazał , że nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w trakcie przesyłki, że zdjęcia są real (bo zarzuciłem, że w aukcji nie jest napisane, że real foto) oraz że cyt: "Nie przyjmuje zwrotu towarów używanych chyba, że towar odbiega od opisu, względy indywidualnej oceny kupującego. Czy jego reakcja na towar w wersji realnej NIE ULEGAJĄ REKLAMACJI!".
Podejrzewam, że teraz sprzedawca stwierdzi, że to moja "indywidualna ocena i reakcja na towar" więc reklamacji nie uwzględnia. Podkreślam, że zostało to dopisane po zarzuceniu sprzedającemu wszelkich moich spostrzeżeń odnośnie przebiegu sprzedaży. Jak rozstrzygnąć sprawę?
W obecnej sytuacji towar (fotelik samochodowy) nie spełnia swojej roli, połamany zagłówek nie zabezpiecza odpowiednio główki dziecka (jest ruchomy), co zagraża jego bezpiezczeństwu podczas podroży. Jestem zmuszony do zakupu innego fotelika, ponieważ potrzebuję go na co dzień.
Dodano 2015-09-09 15:11 przez monish
Witam serdecznie,zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek.Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie nienadający się na prezent...
Dodano 2014-05-21 18:40 przez dekaem
Witam,
24.04.2014 kupiłem na aukcji Allegro komputer. Zgodnie z opisem, komputer nowy, pochodzący z polskiej dystrybucji, w fabrycznym opakowaniu itd. Czas czekiwania na sprzęt w opisie aukcji 14 dni.
14.05.2014 po wielu telefonach do sprzedawcy otrzymałem sprzęt. Komputer był w opakowaniu zastępczy...
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania
Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...
Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.
2019-09-26 19:26
2016-07-22 10:42