eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo konsumenckieProblem z klientem - zwrot po 10 dniach/wezwanie do uregulowania należności


2013-11-13 19:08 autor: nadruki.dragon

4 280 odsłon

Problem z klientem - zwrot po 10 dniach/wezwanie do uregulowania należności

Witam,

mam taki problem: jestem wspólnikiem spółki cywilnej i firma prowadzi działalność związaną z reklamą. Klient dnia 29.09.2013 zamówił towar robiony na zlecenie (krówki reklamowe) przez internet (mailowo), wcześniej wysyłając zapytanie z aukcji na allegro.

Klient zapłacił za towar w 100%. Dnia 2.10.2013 otrzymał towar. Dnia 25.10.2013 otrzymałem pismo o odstąpieniu od umowy z powodu nie zgodności z złożonym zamówienie (towar był zrobiony zgodnie z wytycznymi klienta, ale nie podobało się to że krówki są nie "równe/krzywe").

Odpisałem na to pismo że:

- termin złożenia pisma o odstąpienia od umowy upłynął

- świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu (krówki reklamowe - spożywka)

Dnia 13.11.2013 otrzymałem pismo od kancelarii z wezwaniem do niezwłocznego uregulowania zaległej należności w wysokości xxx zł. Znajdują się na tym piśmie także informacje takie, że:

- klient nie został poinformowany o przysługującym mu prawie odstąpnieniu od umowy w terminie 10 dni,

- sprzedany towar jest dotknięty wadami

- jeżeli do dnia 22.11.2013 r.  nie oddamy pieniędzy sprawa zostanie skierowana na drogę postępowania sądowego.

Dodam, iż na tym piśmie nie znajduje się żadna pieczęć. Tylko adres i podpis. Co w tej sytuacji mam zrobić?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-11-13 19:18 autor odpowiedzi: Adw. Filip Poniewski

    Pytanie - co to oznacza, że są nierówne/krzywe. Znając taki towar ze sklepu nigdy nie są równe :) Zatem wówczas twierdzenie o niezgodności towaru z umową raczej nie mozna mówić.

    Po drugie - skoro to miały być reklamowe krówki - to czy zamawiający nie był przedsiębiorcą? Wówczas nie przysługuje prawo odstąpienia w terminie 10 dni, bowiem nie jest konsumentem.

    W kazdym natomiast przypadku może Pan stwierdzić, że skoro towar nie został zwrócony, to nie ma podstaw do zwrotu pieniędzy.

    Zatem w moim przekonaniu powinien Pan oczekiwać na dalszy bieg sprawy (ewentualne pismo z sądu), a w toku postępowania twierdzić, że sprzedany towar był zgodny z umową, prawo odstąpienia nie przysługiwało, a gdyby nawet tak było, to w przypadku umowy wzajemnej ma Pan prawo do wstrzymania się ze zwrotnym spełnieniem świadczenia do czasu zaoferowania przez drugą stronę zwrotu zamówionego towaru (którego w rzeczywistości może już nie być, bowiem pewnie został skonsumowany).

    www.bbplegal.pl www.prawopracybbp.wordpress.com

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-11-13 19:33 autor odpowiedzi: nadruki.dragon

    Pani stwierdziła że:

    - krówki reklamowe powinny być idealnie kwadratowe (kosteczka) a są krzywe/wygryzione itp

    - Papierek w króre zawinięte są krówki nie jest odpowiedni do tego

    ( Papierek z nadrukiem jest oddzielony od krówki papierkiem "śniadaniowym")

    - nadruk nie jest zgodny z jej oczekiwaniami ( kolor nie taki co chciała)

    (druk był z pliku klienta i nie zostały wnoszone żadne zmiany)

    Dodam iż Pani która złożyła zamówienie jest osobą prywatną ( nie prowadzi działolności) i chciała abym wykonał to zlecenie dla innej firmy oraz urzędu w którym pracuje ( połowa dla pewnej firmy a druga dla urzędu) i wystawił 2 osobne faktury na to zlecenie (Firmy i urządu) a nie na nią.

    Początkowo chciałem wystawić te faktury ale zmienilem zdanie i wystawiłem jedną fakture na całość na Panią która to zamówiła.

    Towaru puki co nie został mi zwrócony.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-11-13 19:56 autor odpowiedzi: Adw. Filip Poniewski

    Gdyby uznać, że faktycznie była to umowa z konsumentem, to Pana klientka powinna była zastosować właściwą procedurę, czyli w pierwszej kolejności złożyć reklamację, a nie od razu odstępować od umowy. W reklamacji powinno byo zostać zawarte żądanie naprawy (co w tym przypadku byłoby być może nie możliwe) lub wymiany na nowy towar (zaznaczam: wymiany, a zatem musi nastąpić zwrot pierwotnie dostarczonego towaru).

    Dopiero w przypadku gdyby wymiana nie była możliwa, klient mógłby żądac obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Odstąpienie od umowy nie jest w tej sytuacji możliwe, jeśli niezgodność towaru z umową jest nieistotna. W tym przypadku, skoro był to produkt spożywczy i jako taki produkt spożywcyz nie był wadliwy (w sensie składu, smaku, terminu przydatności do spożycia) moim zdaniem są spore szanse, abyw toku postępowania wykazać, że ta niezgodność z umową była właśnie nieistotna.

    Ponownie podkreślam, że klientka powinna zaoferować zwrot towaru.

    www.bbplegal.pl www.prawopracybbp.wordpress.com

    Oceń odpowiedź 0 2

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-11-13 20:10 autor odpowiedzi: nadruki.dragon

    Zapomniałem dodać że klient po otrzymaniu reklamował te krówki ponieważ pare krówek miały papierki z rozmazanym nadrukiem.

    W ciągu paru dni otrzymaliśmy te krówki i poprawiliśmy te wadliwe po czym odesłaliśmy z powrotem.

    Po paru dniach dostaliśmy odpowiedz że te krówki i tak jej się nie podobają i nie są już potrzebne ponieważ zamówiła już inne krówki u innej firmy.

    I wtedy po ponad tygodniu od odesłania poprawionych krówek do klienta otrzymaliśmy pismo z odstąpieniem od umowy.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-11-13 21:44 autor odpowiedzi: Adw. Filip Poniewski

    Jeśli była to kwestia jedynie kilku dni (zamiast 14 dni zgodnie z przepisami ustawy o sprzedaży konsumenckiej), to jednak argumentowałbym, że procedura zmierzająca do odstąpienia od umowy nie została wyczerpana, a zatem odstąpienie było nieskuteczne.

    Zalecam jednak w tej sprawie konsultacje z prawnikiem w oparciu o pełną dokumentację sprawy.

    www.bbplegal.pl www.prawopracybbp.wordpress.com

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • aggatta88

    Dodano 2013-11-02 21:22 przez aggatta88

    Czy mogę wygrać spór z nieuczciwym kupującym?

    Witam,
    sprzedałam sprzęt audio w portalu eBay klientowi z Anglii. Przesłałam kurierem paczkę do Klienta, ten wcześniej chociaż z dużym opóźnieniem przelał mi pieniądze. Klient odebrał przesyłkę i po 8 dniach od odbioru napisał mi wiadomość z żądaniem zwrotu pieniędzy ze względu na niezgodność przedm...

  • monish

    Dodano 2015-09-09 15:11 przez monish

    Zakup przez internet i prawo zwrotu rzeczy wykonanej ręcznie

    Witam serdecznie,zamówiłam na allegro karykaturę. Umówiłam się z Panią, że wyśle ją w poniedziałek. Jak się okazuje wysłała ją dopiero w czwartek, prezent był potrzebny na sobotę, a dotarł do mnie dopiero w poniedziałek.Obrazek doszedł do mnie cały pognieciony i kompletnie nienadający się na prezent...

  • Grzeg

    Dodano 2014-04-22 13:45 przez Grzeg

    Problem ze sprzedawcą internetowym

    Dzień dobry,
    mam 2 problemy związane z zakupem przez internet myjki ciśnieniowej. Pierwszy problem: parę miesięcy temu kupiłem na Allegro sprzęt jw., zapłaciłem i otrzymałem towar ale wadliwy. Poprzez e-mail (telefon nie odpowiada) uzgodniłem ze sprzedawcą, że wyślę do niego towar. Tak też zrobiłem ...

  • PM

    Dodano 2013-11-24 12:34 przez PM

    Reklamacja, zwrot towaru i zwrot pieniędzy

    Dokonałam zakupu towaru używanego na allegro, który jest niezgodny z opisem aukcji. Otworzyłem paczkę przy kurierze (sprzedawca wskazał, żeby tak postąpić - aby sprawdzić czy coś nie jest połamane) i już wtedy okazało się, że styropianowa część jest połamana, nie wspomnę o zaciągnięciach dziurze i i...

  • 1970

    Dodano 2015-11-03 10:45 przez 1970

    Zakupy na allegro

    Przedmiotem kupna są tusze do drukarki. Firma, w której dokonano zakupu sprzedała wadliwy jeden z dwóch tuszy. Próbujemy się skontaktować, ale bezskutecznie, telefonu nikt nie odbiera a kontakt mailowy jest tylko przez allegro i na żadne emaile nie odpowiada.W jednym z maili żądam zwrotu pieniędzy l...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...

W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...

W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...

Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo konsumenckie

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania