2013-02-13 10:41 autor: konto usunięte
3 474 odsłon
W jakim trybie dochodzić roszczeń z tytułu otrzymania materiału niezgodnego z zamówieniem?
Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy materiał niezgodny z wcześniejszym zamówieniem. Dostawca odmówił korekty faktury i naprawienia szkody - zmniejszenia ceny za odebrany towar. Całość została zapłacona przed wysyłką. Chcemy obniżenia ceny. Przedstawiliśmy dostawcy badania materiału z których wynika, że zawartość metalu kolorowego w dostawie była mniejsza od deklarowanej, w związku z tym odbiorca finalny zwrócił towar.
W jakim trybie powinno się dochodzić roszczeń w tej sprawie? W kontrakcie mamy zawartą formułę, że "Wszelkie spory, kontrowersje lub różnice, jakie mogą powstać pomiędzy stronami, odnośnie lub w związku z niniejsza umową, będą poddane arbitrażowi dowolnego właściwego sądu prawa obu stron zgodnie z konwencją Wiedeńską odnoszącą się do Handlu Międzynarodowego".
2013-02-19 11:29 autor odpowiedzi: konto usunięte
Szanowni Państwa,
proszę zatem wybrać dowolny własciyw dla obu stron Sad Arbitrażowy.
Postępownie arbitrażowe będzie sie toczyło zgodnie z regulaminem wybranego Sądu Arbitrażowego.
Regulami dostępny jest na stronie internetowej sądu arbitrażowego.
z wyrazami szacunku,
Kancelaria Radcy Prawnego Stanisława Wylag
Dodano 2013-02-13 10:51 przez konto usunięte
Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy towar - aluminium w paczkach. Zapłaciliśmy przedpłatę na cały towar. Po dostarczeniu materiału okazało się, że zawartość aluminium jest mniejsza o ok. 10% od deklarowanej i finalny odbiorca zwrócił nam towar.
Zaproponowaliśmy obniżkę o 10% i zwrot nadpłaconej kwoty...
Dodano 2013-06-18 16:42 przez underteam
Witam,
14 dni temu oddałem telefon do salonu Orange (towar niezgodny z umowa, tel. oddałem już po raz 3.). Dziś mija 14 dni. Jakie mam prawa i co mogę zyskać w salonie?
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania
Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W przypadku przedłużającego się postępowania przed sądem powszechnym warto rozważyć przeniesienie sprawy do sądu polubownego. Takie rozwiązanie może znacząco przyspieszyć uzyskanie wyroku. Na zgodny wniosek stron sąd umorzy ...
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...
Jak odzyskać zaległą płatność nawet w 3 tygodnie? Duże, ale także małe firmy np. z sektorów budowlanego, logistycznego czy informatycznego coraz częściej korzystają z arbitrażu online zamiast sądów powszechnych.
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...
2019-11-28 15:05
2017-04-26 12:50