W jaki sposób mogę żądać rekompenasty za niewypełenie wszystkich warunków umowy dotyczącej wycieczki wakcyjnej. Chodzi mi dokładnie: czy oprócz reklamacji jeszcze coś istnieje?
2013-08-26 12:53 autor odpowiedzi: Brykczyńscy i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska
Oprócz reklamacji innym sposobem uzyskania rekompensaty od biura podróży jest tzw. zadośćuczynienie za zmarnowany urlop. Zgodnie z uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 19 listopada 2010 roku, III CZP 79/10, publ. OSNC 2011/4/41 „art. 11a ust. 1 ustawy o usługach turystycznych może być podstawą do odpowiedzialności organizatora turystyki za szkodę niemajątkową klienta w postaci tzw. zmarnowanego urlopu.”
Nie powinno się zapominać, że klient biura podróży, jako konsument może liczyć na pomoc ze strony Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawach dotyczących nieuczciwych praktyk organizatora wycieczki. Jeżeli wyczerpaliśmy już wszystkie możliwe drogi dla polubownego rozstrzygnięcia sprawy, a biuro podróży uznało reklamację za bezzasadną i dalej nie wypłaciło odszkodowania nie pozostaje nam nic innego, jak skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego.
Jakub Brykczyński tel. 606 101 482 || Anna Brykczyńska tel. 606 717 929
Dodano 2013-08-28 12:50 przez enowakowski
Jak chronić się przed nieuczciwymi biurami podróży? Chodzi dokładnie o sytuację, kiedy chcę złożyć reklamację. Hotel nie spełniał wymagań, które były podane w ofercie. Złożyłem reklamację pisemnie. Czy oprócz tego też można dołączyć zdjęcia itp.?
Dodano 2018-09-09 01:45 przez SwiadomyObywatel
Kupiłem przedmiot na znanym ogolnopolskim portalu z dostawą własną sprzedającego (nie kurierem). W rażący sposób naruszył zasadę swojego regulaminu, dotycząca tej właśnie dostawy, ponieważ nie dostarczył towaru w wyznaczonym przez samego siebie terminie. Dodatkowo kupując (jednocześnie zgadzając się...
Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58
Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?
Dodano 2013-10-18 09:29 przez antos-88
Witam,
otrzymałem z firmy telekomunikacyjnej faktury korygujące na kwotę ok. 500 zł. Z uwagi na brak jakiejkolwiek reakcji ze strony firmy postanowiłem sam zająć się sprawą.
Po rozmowie z konsultantem i zweryfikowaniu przez niego wszystkich faktur, które otrzymałem firma stwierdziła, że faktycznie j...
Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1
Witam,
kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
Kupujesz obuwie, sprzęt RTV, czy upragnioną sofę. Dostajesz paragon. Od tej chwili dmuchasz i chuchasz i na to co kupiłeś, i na… paragon. Bo – jak informują sprzedawcy – bez paragonu o potencjalnej reklamacji możesz zapomnieć. Dlatego ...
Brak paragonu to utrata prawa do reklamacji? Nic bardziej błędnego. Do skorzystania z prawa reklamacji może posłużyć chociażby wydruk z historii konta bankowego, potwierdzenie płatności kartą lub dokumenty potwierdzające odbiór towaru. O ...
W tym roku Black Friday wypada 29 listopada, a Cyber Monday - 2 grudnia. Te dwa dni rozpoczynają sezon przedświątecznych wyprzedaży. Sklepy kuszą wyjątkowymi promocjami i niskimi cenami. Warto jednak zachować zimną krew i być odpornym na ...
2020-07-30 19:30
2019-11-18 18:17