Witam i proszę o pomoc. Jako firma zakupiłem od producenta Kubki z nadrukiem w celu odsprzedania go firmie zamawiającej. Po jakimś czasie okazało się, że nadruk na tych kubkach schodzi - nawet bez używania tych kubków.
Przedstawiciel firmy, u którego zamawiałem kubki, najpierw w ogóle nie odpowiadał na moje maile pisane w sprawie reklamowanych przedmiotów ani też nie chciał przekazać sprawy właścicielowi firmy. Po jakimś czasie udało się mi ustalić kontakt z właścicielem, który w mailu poinformował mnie, że w ich firmie nastąpił błąd podczas wydawania farby do produkcji i omyłkowo wydano farbę do szkła zamiast do ceramiki, co spowodowało że farba na kubkach schodzi.
Ponownie skierował mnie do swojego pracownika, który jednakże poinformował mnie że reklamacja zostanie ROZPATRZONA pod warunkiem odesłania im wszystkich wadliwych kubków. Nadmieniam, że większa część kubków (wszystkich było ok 500) została rozdana w akcji promocyjnej - 25-cio lecie tej firmy, a to właśnie odbiorcy-kontrahenci zamawiającego poinformowali go i on sam zauważył, że nawet z kubków które mu pozostały - ok 80 sztuk schodzi farba pomimo ich nie używania.
Proszę o pomoc jak dochodzić roszczeń wobec producenta kubków i w jakim zakresie.
2013-04-05 17:10 autor odpowiedzi: konto usunięte
Można spróbować dochodzić roszczeń od producenta kubków na podstawie tzw. rękojmi za wady ficzyne rzeczy uregulowanej w art. 556 i n. kodeksu cywilnego.
"Odklejanie się" czy też "zmywanie się" nadruku z kubków można zakwalifikwować jako wadę fizyczną kubka.
W takim wypadku mogą Panu przysługiwać roszczenia o odstąpienie od umowy lub o obniżenie ceny, w przypadku gdy we właściwym czasie zgłosił Pan wadę producentowi kubków.
Łączę wyrazy szacunku,
Aneta Walewska-Borsuk, adwokat
2013-04-07 18:37 autor odpowiedzi: cyprian
2013-04-07 22:27 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witam,
Zgodnie z art. 560 par. 1 Kodeksu cywilnego kupujący nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
W świetle powyższego, nie może Pan odstąpić od umowy w przypadku, gdy producent niezwłocznie wymieni wszystkie kubki na wolne od wad fizycznych (z prawidłowo przyklejoną naklejką). Jeśli producent wymieni tylko część kubków na wolne od wad, może Pan spróbować odstąpić od części umowy w zakresie kubków, które nie zostały wymienione na wolne od wad.
Łączę wyrazy szacunku,
Aneta Walewska-Borsuk, adwokat
Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45
20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1
Witam,
kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...
Dodano 2013-08-05 23:10 przez eXtreme9
Zakupiłem domek drewniany (ogrodowy). Od początku były problemy z jego budową,(krzywy dach, źle przybity gont, kolor), domek stoi niecałe 4 miesiące a już ma mnóstwo wypaczeń, szczelin między deskami, a sprzedawca zapewniał mnie, że drewno jest maksymalnie wysuszone. Gwarancje mam na 12 miesięcy od ...
Dodano 2013-07-08 12:26 przez beciafive
W jakim nieprzekraczalnym terminie trzeba zgłosić niezgodność towaru z umową?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Prawo do złożenia reklamacji w związku z wystąpieniem w towarze wady jest jednym z fundamentalnych praw każdego konsumenta. W stosunku do umów sprzedaży zawartych od 25 grudnia 2014 r. wszystkim konsumentom przysługują cztery niezależne ...
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej.
Kupującym przez internet przysługują dwa fundamentalne uprawnienia: prawo odstąpienia od umowy oraz możliwość reklamacji wadliwego towaru. Są one również kluczowe dla e-sklepów i mają fundamentalne znaczenie dla posprzedażowej obsługi ...
2020-07-30 19:30
2019-11-18 18:17