Czego mogę oczekiwać od sprzedawcy/producenta, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy? Czy sprzedawca musi zwrócić pieniądze czy wymienić produkt na nowy?
2013-01-23 16:16 autor odpowiedzi: Brykczyńscy i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska
W przypadku nabycia wadliwego produktu, konsument może domagać się nieodpłatnej naprawy lub wymiany na nowy. Możliwe jest również żądanie obniżenia ceny, odstąpienie od umowy albo żądanie zwrotu pieniędzy. Takie rozwiązanie stosuje się jeśli naprawa lub wymiana jest niemożliwa, sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu w odpowiednim czasie bądź gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności.
Ogólnie rzecz biorąc zwrot pieniędzy jest możliwy jeśli niezgodność towaru z umową jest istotna. Natomiast w sytuacji, w której niezgodność jest nieistotna, można domagać się stosownego obniżenia ceny.
Jakub Brykczyński tel. 606 101 482 || Anna Brykczyńska tel. 606 717 929
Dodano 2013-09-23 00:19 przez mail_leo_45
20 lutego 2012 r. kupiłam w sklepie internetowym rower magnetyczny. Rower miał służyć jako sprzęt rehabilitacyjny przy schorzeniu kęgosłupa. Już po miesiącu dały się słyszeć w czasie jego użytkowania nienaturalne dźwięki z mechanizmu napędowego, o czym zawiadomiłam sprzedawcę (mam na to dowód w kore...
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...
Dodano 2013-01-21 08:47 przez Kaś
Jeśli przy kasie widnieje napis "Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się" lub "Towar przeceniony nie podlega reklamacji". Czy faktycznie klient nie ma wówczas prawa do reklamacji?
Dodano 2013-01-14 14:34 przez Piotr_ZET
Kto ponosi koszty zwrotu towaru, jeśli był on wadliwy? Nie muszę chyba dodawać, że sprzedawca zrzuca to na mnie...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...
Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej.
2020-07-30 19:30
2019-11-18 18:17