eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPrawoPrawo cywilneKoszt zwrotu towaru


2013-01-14 14:34 autor: Piotr_ZET

3 164 odsłon

Koszt zwrotu towaru

Kto ponosi koszty zwrotu towaru, jeśli był on wadliwy? Nie muszę chyba dodawać, że sprzedawca zrzuca to na mnie...

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-01-14 15:21 autor odpowiedzi: Brykczyńscy i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska

    Koszty  dostarczenia  wadliwego  produktu  ponosi  sprzedawca. Ma  on  także  obowiązek  zwrotu kosztów  poniesionych  przez  kupującego,  w  szczególności  kosztów  demontażu,  dostarczenia,  robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    Ważne jest jednak, że aby dochodzić odpowiedzialności od sprzedawcy, konsument musi zgłosić  sprzedawcy  wystąpienie  niezgodności  towaru  z  umową  przed  upływem  dwóch  miesięcy  od zauważenia wady. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.

    Jakub Brykczyński tel. 606 101 482 || Anna Brykczyńska tel. 606 717 929

    Oceń odpowiedź 1 2

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-01-23 12:06 przez konto usunięte

    Wymiana produktu czy zwrot pieniędzy?

    Czego mogę oczekiwać od sprzedawcy/producenta, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy? Czy sprzedawca musi zwrócić pieniądze czy wymienić produkt na nowy?

  • Kaś

    Dodano 2013-01-21 08:47 przez Kaś

    Reklamacji nie uwzględnia się - prawidłowy zapis?

    Jeśli przy kasie widnieje napis "Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się" lub "Towar przeceniony nie podlega reklamacji". Czy faktycznie klient nie ma wówczas prawa do reklamacji? 

  • zodiak

    Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak

    Reklamacja zabawki. Co mogę zrobić, gdy sklep nie chce jej przyjąć?

    Witam,
    Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...

  • Mrówka

    Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka

    Odmowa reklamacji.

    Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...

  • dekaem

    Dodano 2014-05-21 18:40 przez dekaem

    Odstąpienie od umowy kupna - zakup przez internet

    Witam,
    24.04.2014 kupiłem na aukcji Allegro komputer. Zgodnie z opisem, komputer nowy, pochodzący z polskiej dystrybucji, w fabrycznym opakowaniu itd. Czas czekiwania na sprzęt w opisie aukcji 14 dni.
    14.05.2014 po wielu telefonach do sprzedawcy otrzymałem sprzęt. Komputer był w opakowaniu zastępczy...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...

- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...

Jeśli sprzedawca sprzedał konsumentowi towar niezgodny z umową, kupującemu przysługują pewne uprawnienia unormowane w ustawie o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego.

Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Prawo cywilne

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania