zakupiłem samochód używany w salonie korzystając z oferty w której zawarte były następujące informacje
Dodatkowe wyposażenie:
ABS, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, ASR, centralny zamek, autoalarm, poduszka powietrzna, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka. Na samochód udzielamy 3 miesięcznej gwarancji z możliwością przedłużenia do 12 miesięcy. Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia.
Okazało się ze samochód nie jest wyposażony w autoalarm. Czy w tym przypadku mogę żądać od sprzedającego zadośćuczynienia.
2012-08-30 16:16 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witam, kiedy doszło do kupna auta? czy auto zostało nabyte przez konsumenta czy też w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej? jeżeli jako konsument to należałoby sięgnąć również do przepisów o niezgodności towaru z umową.
Z informacji przesłanej przez Pana wynika, iż gwarancja została udzielona na 3 miesiące, czy mieści się Pan w tym terminie?
zadośćuczynienie nie przysłyguje, gdyż nie doznał Pan krzywdy. Jakie rozwiązanie jest satysfakcjonujące: zamontowanie autoalarmu? obniżenie ceny?
2012-08-30 16:28 autor odpowiedzi: Ghosttcz
auto zostało zakupione w czerwcu, miesci się jeszcze w terminie gwarancji, auto zostało nabyte przez konsumenta - prywatnie
pisząc o zadośćuczynieniu miałem właśnie na myśli obniżenie ceny lub zamontowanie fabrycznego autoalarmu - w tej chwili sprzedawca powołuje się właśnie na zapis "Niniejsze ogłoszenie jest wyłącznie informacją handlową i nie stanowi oferty w myśl art. 66, § 1. Kodeksu Cywilnego. Sprzedający nie odpowiada za ewentualne błędy lub nieaktualność ogłoszenia" i zbywa mnie na zasadzie "widziały gały co brały"
2012-09-03 18:27 autor odpowiedzi: Ghosttcz
jedno pytanie jeszcze mam dot nieszczęsnego art 66§1 sprzedawca upiera się ze nie ponosi odpowiedzialności za błąd w ogłoszeniu (dot alarmu) nie chce ani obniżyć ceny ani zamontować alarmu - czy jest jakiś przepis, możliwość aby wyegzekwować to od niego ?? jeśli tak to jaki i czy za naprawę która on nie chciał wykonać w ramach gwarancji mogę zadać zwrotu poniesionych nakładów ?? usterka zagrażała bezpieczeństwu - wyciek paliwa na silnik i wydech dziś koordynatorka z salonu odmówiła jakiegokolwiek zwrotu....
Dodano 2013-10-08 10:20 przez asts1
Witam,
kupiłem używane urządzenie kosmetyczne od firmy z fakturą VAT. Już podczas montażu urządzenia w gabinecie okazało się, że obudowa jest w kolorze innym niż uzgodniony, a do tego kilka elementów jest uszkodzonych. W związku z tym umowiliśmy się że te elementy niezgodne z umową i uszkodone zosta...
Dodano 2016-05-29 18:02 przez konto usunięte
Witam,10.06.2015 roku kupiłam okulary u optyka. Po czterech miesiącach reklamowałam oprawę bo schodził lakier, sprzedawca wymienił oprawę. Teraz złożyłam reklamacje na podstawie art. 560 par. 1KC i zażądałam zwrotu gotówki za okulary, powołując się na ponowne ścierania lakieru i złamania zausznika, ...
Dodano 2013-01-23 12:06 przez konto usunięte
Czego mogę oczekiwać od sprzedawcy/producenta, jeśli zakupiony produkt okazał się wadliwy? Czy sprzedawca musi zwrócić pieniądze czy wymienić produkt na nowy?
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-03-03 18:22 przez Mrówka
Utraciłam uprawnienia reklamacyjne zgodnie z Ustawą z dnia 27 lipca 2002. Brzmi - niezgodność towaru z umową należy zgłosić w ciągu 2 miesięcy od stwierdzenia. Buty mają 3 miesiące. Nikt o tym mnie nie poinformował przy zakupie butów. Czuję się oszukana. Czy mam jakieś szanse dochodzić swoich praw o...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
30 maja 2014 roku Sejm RP uchwalił Ustawę o prawach konsumentów (Dz.U. 2014 poz. 827), która wejdzie w życie 25 grudnia 2014 roku. Nie odnosi się ona jednak wyłącznie do transakcji z udziałem konsumenta, co mógłby sugerować tytuł aktu ...
Każdego dnia przeciętny Jan Kowalski staje się stroną umowy sprzedaży. Raz dzieje się to przez zakup gazety codziennej, innym razem markowego zegarka, a jeszcze innym wymarzonego domu na przedmieściach. Wszystko jest w porządku, gdy nabyte ...
Jeśli kupiony towar jest wadliwy, można skorzystać z uprawnień wynikających z rękojmi, niezgodności towaru konsumpcyjnego z umową lub z gwarancji, jeśli została ona udzielona. Należy jednak pamiętać, że niezbadanie rzeczy po jej kupnie ...
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...
2020-07-30 19:30
2019-11-18 18:17