Witam,
jestem zainteresowany zalozeniem wlasnej dzialalnosci gospodarczej, jako realnie funkcjonujacy sklep i sklep online. Od ponad miesiaca staram sie zaznajomic z przepisami i nurtuje mnie jeszcze kilka spraw. Ustawa konsumencka naklada na sprzedawcedwa razy wiecej obowiazkow niz na producenta czy konsumenta, choc tak naprawde jest on tylko posrednikiem. Jezeli jest ktokolwiek w stanie udzielic odpowiedzi na moje pytania bede bardzo wdzieczny. 1. Zakladajac ze prowadze sklep online z odzieza, klient zamawia zestaw majtek, po otrzymaniu przymierza i ma prawo zwrocic w ciagu 10 dni. Czy jest to prawda? (skoro ustawa tak mowi). 2. Zakladajac ze prowadze sklep z silnikami samochodowymi. Klient zamowil nowy silnik do samochodu, zainstalowal go w samochodzie, po poltora roku, chce go zwrocic poniewaz silnik nie funkcjonuje poprawnie. Silnik wykazuje maksymalne jego zuzycie. W jaki sposob udowodnic klientowi ze silnik sie zuzyl (nawet producent okreslil jego gwarancje na rok, przy odpowiednim serwisowaniu i odpowidnim czasie pracy tego silnika) skoro w swietle tej samej ustawy, nawet ekspertyza bieglego reczoznawcy nie jest wiazaca dla klienta ? 3. Zlozmy ze prowadze prowadze komis telefonow komorkowych. Przychodzi osoba ktora chce zostawic telefon w komisie. Zgodnie z kc spisuje umowe komisowa. Czy jestem odpowiedzialny z tytulu ustawy konsumenckiej, mimo tego ze telefon posiadal gwarancje np. 30 dni i w tym okresie nie wykazywal uszkodzen? Bede wdzieczny za kazda pomoc. Dziekuje2011-11-10 08:48 autor odpowiedzi: konto usunięte
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2020-07-30 19:30
2019-11-18 18:17