2014-08-13 14:31 autor: jolkajola
3 971 odsłon
Dzień dobry,
W zeszłym roku zakupiłam w Cent Hand w Gdyni kurtkę zimową. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, ponieważ zapewnił, że jest to oryginalna kurtka Elisabetty Franch i sprzedał mi ją za 950 zł.
Po przyjeździe do Holandii, gdzie przebywam w chwili obecnej, obejrzałam kurtkę dokładnie i porównałam z innymi tej marki. Zakupiona przeze mnie kurtka była zupełnie inna.
Zgłosiłam to od razu sprzedawcy telefonicznie, wnosząc reklamację. Odrzucił ją. Potem pisałam listy, pisma, maile, bez odpowiedzi. Uznałam, że skoro nie ma odpowiedzi, reklamacja jest uznana.
Kiedy przyjechałam do Polski na Święta Bożego Narodzenia, właściciel sklepu unikał mnie codziennie i nie chciał kontaktu.
Napisałam do Europejskiej Komisji Konsumenta mając nadzieję, że oni mi pomogą. Niestety przez 8 miesięcy bez odzewu. Napisałam do Sądu Polubownego w Warszawie, ale oni również nie przekonali właścicielki sklepu do zwrotu gotówki i przyjęcia kurtki.
Nie rozumiem jak to jest możliwe, że sprzedawca może sprzedawać nieoryginalną odzież w cenie oryginalnej odzieży. Że unika w ten sposób odpowiedzialności karnej.
Od każdej instancji słyszę "niestety nie udało nam się przekonać właściciela sklepu o słuszności mojej sprawy". Mam wrażenie, że każdy może robić bezprawnie co chce.
Kto w takim razie stoi po stronie konsumenta? Jaka instancja broni moich praw? Do kogo mam się udać?
Słyszę, że jeśli udam się do sądu, to będę musiała udowodnić, że sprzedawca zapewnił mnie, że to oryginalna kurtka. Czy sam fakt, że sprzedaje podrobioną odzież nie wystarcza?
Bede wdzięczna za odpowiedz.
2014-08-14 06:37 autor odpowiedzi: Adam Sroga - Radca prawny
adam-sroga@wp.pl
2014-08-14 14:54 autor odpowiedzi: jolkajola
Panie Adamie, z gory bardzo dziekuje za odpowiedz. Nie wie pan, czy wiaze sie to z powaznymi oplatami? I czy jesli zloze sprawe do sadu bede musiala sie na niej osobiscie stawic? Klopot w tym, ze od 20 lat mieszkam i pracuje za granica i nie jest mi latwo przerwac prace, by uczestniczyc w rozprawie sadowej.
Bede wdzieczna za odpowiedz.
2014-08-14 21:52 autor odpowiedzi: Adam Sroga - Radca prawny
adam-sroga@wp.pl
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2016-12-05 18:04 przez 89karolina
Witam,piszę z pytaniem odnośnie krzesełka do karmienia dziecka. Kupiłam je tydzień temu i po rozpakowaniu był niesamowity smród. Nie chodzi o całe krzesełko tylko poszycie, które zaznaczam jest ściągane, jest wykonane z tak jakby ceratki, łatwej do umycia. Sprzedawca zalecił wietrzenie... Wietrzę ju...
Dodano 2016-07-27 16:19 przez konto usunięte
W sklepie Małpka Expres we Wrocławiu (ul. Niedzwiedzia 17), sprzedawca-kierownik sklepu nie przyjął zgłoszonej reklamacji 2-3 min od chwili zakupu napoju Frugo, w którym stwierdziłem przypuszczalnie obecność pleśni.Twierdził, że skoro napój został otwarty za progiem sklepu, to "mogę go sobie w dupę ...
Dodano 2014-11-14 15:13 przez ela8090
Prowadzę działalność usługi transportowe. Zakupiłem akumulator do samochodu ciężarowego i oddałem do reklamacji, ale stwierdzili, że jest dobry na gwarancji nie otwierając go nawet. Niestety usterka pojawiała się dalej, więc zaniosłem go do punktu zakupu i tam pracownik stwierdził, że posiada wadę n...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Black Friday, Black Week, Cyber Monday... W te dni ogarnia nas zakupowe szaleństwo. Poszukując jak najatrakcyjniejszych cen możemy jednak wpaść w niejedną pułapkę. Europejskie Centrum Konsumenckie przygotowało 7 porad dla kupujących i ...
24 listopada przypada tegoroczny Black Friday. Jednak już teraz sklepy proponują różnego rodzaju akcje promocyjne w ramach Black Weeks. Z tej okazji UOKiK przypomina, w jaki sposób zgodnie z obowiązującymi przepisami powinna być prezentowana ...
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
Od 1 stycznia 2023 r. przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi rzeczy sprzedanej przestały znajdować zastosowanie do sprzedaży konsumenckiej.
2020-07-30 19:30
2019-11-18 18:17