Kurier przywiózł mi paczkę z zamówieniem, ale wiadomo jak to bywa - zawsze się śpieszy i zostawił mi ją praktycznie pod drzwiami. Niestety nie udało mi się sprawdzić przy nim, czy to co zamówiłem nie jest uszkodzone. Czy kurier mógł odmówić mi sprawdzenia paczki?
2013-10-22 12:56 autor odpowiedzi: Tosia1977
2013-10-22 13:13 autor odpowiedzi: Brykczyńscy i Partnerzy Adwokacka Spółka Partnerska
Z reguły odpowiedzialność kuriera za uszkodzenie paczki podczas transportu zostaje wyłączona, gdy nie sprawdzimy jej stanu przy kurierze. Często bywa tak, że kurierzy po prostu nie chcą czekać. Kurier jednak powinien poczekać, aż adresat sprawdzi paczkę, dopiero wówczas kurier może odejść (chyba, że sami wcześniej pozwolimy mu odejść).
Tak jak napisano powyżej, jeżeli przesyłka okaże się uszkodzona, powinniśmy sporządzić protokół, w którym zostanie określone co tak naprawdę stało się z zamówioną przez nas paczką.
Jakub Brykczyński tel. 606 101 482 || Anna Brykczyńska tel. 606 717 929
Dodano 2013-01-11 17:00 przez AR
Dzień dobry. Mam pytanie, które może dotyczyć większej ilości przedsiębiorców sprzedających produkty przez internet i myślę, że wielu zainteresuje.
Sprzedaję lampy i wysyłam je do Klientów firmą kurierską. Korzystałam z usług UPS. Przesyłki zawsze były ubezpieczone, ale raz zdarzyło się, że lampy zo...
Dodano 2013-08-28 12:50 przez enowakowski
Jak chronić się przed nieuczciwymi biurami podróży? Chodzi dokładnie o sytuację, kiedy chcę złożyć reklamację. Hotel nie spełniał wymagań, które były podane w ofercie. Złożyłem reklamację pisemnie. Czy oprócz tego też można dołączyć zdjęcia itp.?
Dodano 2013-07-12 11:04 przez mikiwaw58
Czy sprzedawca może narzucić sposób rozwiązania reklamacji np. że dokona naprawy, a np. nie zgodzi się na wymianę towaru?
Dodano 2014-08-13 14:31 przez jolkajola
Dzień dobry,
W zeszłym roku zakupiłam w Cent Hand w Gdyni kurtkę zimową. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, ponieważ zapewnił, że jest to oryginalna kurtka Elisabetty Franch i sprzedał mi ją za 950 zł.
Po przyjeździe do Holandii, gdzie przebywam w chwili obecnej, obejrzałam kurtkę dokładnie i porówn...
Dodano 2014-04-27 00:35 przez serotoninee
Moja sytuacja wygląda tak, że zamówiłam zza granicy buty Jordany przez Allegro, które gdy przyszły do mnie, okazały się nieoryginalne. Chodziłam w butach, może z godzinę, po czym stwierdziłam, że nie nadają się do chodzenia, ponieważ są źle wykonane, co skłoniło mnie, do dokładnych oględzin butów. O...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
- Po odejściu od kasy reklamacji nie uwzględnia się - brzmi znajomo? Ograniczanie odpowiedzialności sprzedawcy i naruszanie terminów dotyczących zgłaszania zastrzeżeń odnośnie zakupionego towaru - to przykłady niezgodnych z prawem praktyk ...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...
2020-07-30 19:30
2019-11-18 18:17