2013-03-25 08:26 autor: konto usunięte
5 906 odsłon
Witam,
Proszę o pomoc w następującym problemie:
Jako firma sprzedałem innej firmie produkt techniczny. W okresie gwarancyjnym klient zgłosił problem w działaniu produktu. Nie jest możliwe w diagnostyce przez internet stwierdzenie co jest powodem problemu.
Stąd konieczny jest wyjazd do klienta (miejsca instalacji produktu), który nie ma możliwości wysłania produktu do serwisu z powodu braku opakowania, wymiarów zainstalowanego produktu, itp.
W tej sytuacji:
1. Kto ponosi w takim wypadku koszty dojazdu serwisu do miejsca instalacji produktu?
2. Czy można tak jak np. w Niemczech umieścić zapis w "warunkach gwarancji", że koszty dostawy produktu do punktu serwisowego czy dojazdu serwisu ponosi klient (Klient nie jest KONSUMENTEM) tzw. system BringIN?
3. Jeżeli klient (Firma) nie zgadza się na przesłanie do serwisu celem zdiagnozowania usterki i stwierdzenia czy jest to naprawa gwarancyjna i wymaga przyjazdu serwisu do miejsca instalacji, to kto ponosi koszty dojazdu?
Z góry dziękuję za szybką odpowiedź!
2013-03-25 09:46 autor odpowiedzi: romjan
Witam , dużo w tym przypadku zależy od zapisów w dokumencie ( umowie) gwarancji.Uważam , że jeżeli obydwie strony są przedsiębiorcami (żadna ze stron nie jest konsumentem) i w dokumencie tym określiły warunki gwarancji w tym to, kto ponosi koszty dojazdu ,transportu rzeczy i itp, to są tymi zapisami związane. Gwarancja jako taka nie jest obowiązkowa, stąd strony mogą kształtować swobodnie uprwnienia z niej wynikające. Jeżeli tego nie doprecyzowały to zgodnie z art.580 kc Pan jako uprawniony z tytułu gwarancji powinien dostarczyć gwarantowi ( NA JEGO KOSZT) rzecz do miejsca wskazanego w dokumencie gwarancyjnym lub miejsca wydania rzeczy, chyba że z okoliczności wynika że naprawa powinna być dokonana w miejscu w któryn rzecz się znajduje. Myślę ,że rękojmia za wady fizyczne jest tym instrumentem prawnym , który pozwoli skuteczniej wyegzekwować odpowiedzialność producenta za wady rzeczy. Więcej : pomocprawna1@op.pl
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
2019-10-23 16:55
2018-04-22 18:12