zostałam zwolniona z pracy, i w tym dniu przeprowadzono inwentaryzację, jak się spodziewałam wystąpił duży niedobór. W tej chwili zakład pracy przysłał mi zawiadomienie o terminie siedmiu dni na zapłacenie, kwota jest spora 1224 zł, pracuje tymczasowo i nie mam pomysłu jak wybrnąć z sytuacji, dodatkowo informują ze nie zapłacenie w terminie spowoduje wstąpienie na drogę sądową. Pytam czy za 1224 zł zakład pracy będzie się sądził ze mną, gdzie koszty sądowe chyba przewyższają samą sporną kwotę, nie mówiąc już o tym że mam najniższą krajową, wolną od zajęć. Jak to wygląda w praktyce?
2012-08-17 09:02 autor odpowiedzi: mia70
Witam,
jeśli stwierdzono niedobór, a Pani podpisała się pod protokołem z inwentaryzacji to pracodawca ma prawo żądać zwrotu różnicy. Co ma pani zrobić? moim zdaniem pozostaje złożenie pisma do pracodawcy, iz w związku z trudną sytuacją finansową nie jest Pani w stanie spłacić od razu całej kwoty, ale oczywiscie będzie Pani spłacała swoje zadłużenie wobec firmy w ratach, pozdrawiam
2012-08-17 09:50 autor odpowiedzi: mia70
…………………………………………
……………………………………
Imię i nazwisko data, miejscowość
…………………………………………
…………………………………………
Adres
…………………………………………
PESEL
…………………………………………
numer sprawy
Wniosek o rozłożenie długu na raty
Zwracam się z prośbą o rozłożenie mojego zadłużenia wynikającego z umowy nr ………………………. zawartej z ………………………..................... dnia ………………… na dogodne raty.
Zobowiązuję się uregulować zadłużenie w *:
[ ] 1. miesięcznych ratach w kwocie …………… PLN, począwszy od ………………………., aż do całkowitej spłaty zadłużenia.
[ ] 2. …………… ratach miesięcznych, począwszy od………………….., aż do całkowitej spłaty (podać ilość rat) zadłużenia.
Uzasadnienie wniosku o rozłożenie na raty:
………………………………………………………………………………………………………..............
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Do wniosku załączam dokumenty potwierdzające moją aktualną sytuację oraz, w związku z zawartymi w nich informacjami, wyrażam zgodę na przetwarzanie danych wrażliwych, co poświadczone jest w dołączonej zgodzie na przetwarzanie danych wrażliwych.
Proszę o ustosunkowanie się do niniejszego wniosku oraz o przesłanie pisemnej ugody.
………………………………………….
Podpis
* opcja do wyboru, zaznaczyć właściwe
Dodano 2012-08-07 16:39 przez Joasiasa
Czy możliwe jest ponoszenie odpowiedzialności materialnej w wyniku inwentaryzacji, jeśli przyjmując się do pracy nie była przy mnie przeprowadzona inwentaryzacja, a dostałam do podpisania papiery o wspólnej odpowiedzialności? Poza tym w trakcie pracy były zmiany pracowników bez przeprowadzania inwen...
Dodano 2013-12-30 21:18 przez folia20061
Witam,
problem polega na tym, iż w wyniku inwentaryzacji wynikły braki towarów za 150 tys. zł do tego nad stan za 50 tys zł. Mamy podpisaną w całej firmie odpowiedzialność materialną. Firma podzielona jest jakby na 2 działy, na jednym wyszło wszystko ok, a na moim są takie braki. Szef stwierdził, że...
Dodano 2020-03-14 17:50 przez KlaudiaL
Byłam zatrudniona na umowę o pracę od dnia 3.09.2018 na stanowisku specjalista sprzedaży. Miałam zawarta umowę o odpowiedzialności materialnej (zaznaczone, że pełnię obowiązki specjalisty sprzedaży). Od 1 kwietnia 2019 roku dostałam aneks do umowy. Dotyczący zmiany stanowiska na pełniący obowiązki k...
Dodano 2014-02-13 11:03 przez Ale Ksandra
Witam,
pracuję w sklepie, gdzie w 2011 była przeprowadzana inwentaryzacja, która zakończyła się spłatą. Kwota została rozdzielona na 6 rat. Oczywiście od tamtego czasu do tej pory było ich jeszcze wiele. Mój problem polega na tym, że w tym miesiącu został potrącony mi niedobór za 2011 rok, ponieważ ...
Dodano 2013-02-15 18:50 przez fokus
Witam,
Pracowałem w firmie, gdzie miałem przekazany samochód służbowy na podstawie regulaminu, który mówił, że za szkodę z mojej winy - mogę zostać obciążony karą umowną w wysokości 1000 zł.
W kwietniu zlikwidowałem szkodę za pośrednictwem ubezpieczyciela i do końca lipca byłem pracownikiem firmy. O...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na koniec okresu rozliczeniowego przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą zobowiązany jest do przeprowadzenia inwentaryzacji, w celu dokonania weryfikacji zapisów księgowych, co w rezultacie umożliwi wprowadzenie niezbędnych ...
W zakresie eksportu polskich usług do Wielkiej Brytanii, transport towarów znajduje się w ścisłej czołówce, ustępując jedynie turystyce. Jasne jest więc, że wielu przedsiębiorców z branży TSL dostrzega szansę we współpracy z firmami ...
Zbliża się koniec roku, a wraz z nim decyzje przedsiębiorców dotyczące zakupów. Niezależnie od tego, czy forma prowadzonego biznesu to jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka osobowa, czy spółka prawa handlowego, zakupy można ...
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...
2024-10-01 19:06
2023-07-17 15:22