Dzień Dobry, jest pracownikiem samorządowym. Pracuję w pełnym wymiarze czasu pracy. Mam ustalony indywidualny czas pracy w godzinach 6:30 - 14:30. W moim zakładzie pracy funkcjonuje elektroniczny system ewidencjonowania wejść i wyjść pracowników ale pracodawca utrzymuje stały rozkład czasu pracy w godz. 7-15 i nie mamy ustalonego ruchomego czasu pracy /brak zgody/.
We środę musiałam wyjść wcześniej z pracy z uwagi na uczestnictwo w pogrzebie. Odbiłam się kartą wychodząc z pracy o godz. 13:30, zatem 1 godzinę wcześniej niż przewiduje mój indywidualny czas pracy. Chciałam odpracować tą godzinę nazajutrz przychodząc do pracy pół godziny wcześniej, czyli od 6-6:30 oraz wychodząc pół godziny później 14:30-15:00.
Ku mojemu zaskoczeniu pracodawca nie wyraził zgody na taką formę odpracowania wcześniejszego wyjścia. Tłumacząc swą decyzję DOBĄ PRACOWNICZĄ polecono mi odpracowanie wcześniejszego wyjścia PO godzinach mojego czasu pracy /czyli jedynie po 14:30/ a NIE PRZED /czyli przed 6:30/.
Proszę uprzejmie o wytłumaczenie z czego to wynika? I czym się różni odpracowanie PRZED od odpracowania PO. Nadmieniam, że i tak odbijam się kartą ewidencjonując swoje przyjście do pracy znacząco wcześniej niż przewiduje to mój czas pracy /miedzy godz. 6 a 6:30/.
Będę bardzo wdzięczna za wyjaśnienie tej kwestii.
Dodano 2018-06-19 08:42 przez KasiaBarska
Jestem zatrudniona na umowę o pracę na czas nieokreślony. Pracuję jako nauczyciel akademicki 18 godzin w tygodniu. Dodatkowo prowadzę zajęcia sportowe z sekcją AZS oraz zajęcia sobotnio-niedzielne ze studentami studiów zaocznych. Moje pensum to 18 godzin w tygodniu, moje ponad pensum to 4 godziny w ...
Dodano 2017-11-07 13:46 przez lewy-10
Pracuję i się uczę, pani dyrektor każe mi odpracować godziny piątkowe, kiedy wychodzę wcześniej do szkoły.Wcześniej o tym nie wspominała. Powiedziała, że dzień wolny, który mi przysługuje za 11 listopada zabiera mi na poczet odpracowania za wychodzenie na zajęcia szkolne. Ma rację? Pozdrawiam
Dodano 2020-08-28 12:30 przez zuzia1818
Bardzo proszę o pomoc. Od 1.09 wracam do pracy. Kobieta, która mnie zastępowała, zostaje również w pracy. Przydzielono nam nowe obowiązki, ale co najgorsze nowe godziny pracy...
Wcześniej pracowałam od 8-16, teraz kazano nam się dogadać między sobą od której będziemy pracować 6.30-14.30 lub 10-18. N...
Dodano 2020-08-23 22:27 przez majonez
Hej, Pracuje w trybie pierwszozmianowym (7-15) i są takie przypadki, że pracodawca wysyła część ludzi w tym mnie na drugą zmianę średnio 1 lub 2 razy na miesiąc, aby zrobić szybko zamówienie. Następnego dnia stawiamy się z powrotem na pierwszą zmianę.
W chwili rozpoczęcia drugiej zmiany (14-22) moj...
Dodano 2018-10-18 20:19 przez siarasoft1
Witam!Pracuję w spółce, w której to czas pracy nie może przekraczać 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin w przeciętnie 5-dniowym tygodniu pracy, w 12-miesięcznym okresie rozliczeniowym. Zarząd spółki podjął decyzję o zamknięciu firmy w dniach 27, 28 oraz 31 grudnia 2018. W zamian domagają się od...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Prywatne wyjścia pracowników mogą być rozliczane w dwojaki sposób - poprzez odpowiednie zmniejszenie wynagrodzenia lub ich odpracowanie, a temat ten powinien być uregulowany w regulaminie pracy.
Prawie każdemu pracownikowi zdarzyło się zwolnić na krótki czas z pracy. Takie wyjścia w trakcie dnia roboczego podyktowane są na ogół koniecznością załatwienia różnych spraw prywatnych. Powszechnie obowiązujące prawo pracy nie ...
Wątpliwości czytelników wzbudza kwestia ujęcia z punktu widzenia czasu pracy i wynagrodzenia wyjść prywatnych, które pracownik później odpracowuje. W szczególności trudność sprawia odpowiedz na pytanie co się dzieje, gdy niewypracowane ...
Powtarzające się, nieplanowane i częste nieobecności pracowników, to problem niejednego zakładu pracy. Rekordziści w ciągu roku pracują często nawet mniej, niż połowę obowiązującego ich wymiaru czasu pracy. Działy HR decydują się ...
2024-10-01 19:06
2023-07-17 15:22