Czy można sprzedać towar, który jest przedmiotem reklamacji? Chodzi o paczki prasowanego aluminium. Po sprowadzeniu okazały się niezgodne z zamówieniem. Reklamacja w toku, ale znalazł się klient, który chce to kupić. Oczywiście za znacznie niższą cenę.
2013-02-07 12:27 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Witam,
nic nie stoi na przeszkodzie w dokonaniu sprzedaży, pod warunkiem że sprzedawca będzie poinformowany o przyjęciu przez Państwa części towaru (zmniejszeniu ilości towaru podlegającego reklamacji).
Pozdrawiam.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2013-02-13 10:51 przez konto usunięte
Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy towar - aluminium w paczkach. Zapłaciliśmy przedpłatę na cały towar. Po dostarczeniu materiału okazało się, że zawartość aluminium jest mniejsza o ok. 10% od deklarowanej i finalny odbiorca zwrócił nam towar.
Zaproponowaliśmy obniżkę o 10% i zwrot nadpłaconej kwoty...
Dodano 2013-06-05 20:01 przez zodiak
Witam,
Spotkała mnie przykra sytuacja związana z zakupem zabawki i próbą jej reklamacji. Kupiłam tzw. "kota w worku", czyli nie kazałam wyciągnąć zabawki z opakowania sugerując się opisem i zapewnieniem, że działa. Wygląd opakowania - lekko zużyty - skłonił mnie do zapytania o rabat, bezskutecznie. ...
Dodano 2013-04-12 11:20 przez konto usunięte
Czy w przypadku reklamacji towaru, który jest niezgodny z umową, sprzedawca może nie przyjąć reklamowanego produktu ze względu na brak oryginalnego opakowania?
Dodano 2013-04-03 22:13 przez Ajakania
Kupiłam telefon w serwisie Allegro. Okazało się, że jest zepsuty, ustaliłam ze sprzedawcą, że mu go odeślę, a on odda go do serwisu. Po dwóch tygodniach ciszy zadzwoniłam do sprzedawcy i dowiedziałam się, że telefon jest w serwisie i nic więcej. Po 22 dniach od wysyłki okazało się, że telefon został...
Dodano 2013-02-13 10:41 przez konto usunięte
W jakim trybie dochodzić roszczeń z tytułu otrzymania materiału niezgodnego z zamówieniem?
Od dostawcy z Francji otrzymaliśmy materiał niezgodny z wcześniejszym zamówieniem. Dostawca odmówił korekty faktury i naprawienia szkody - zmniejszenia ceny za odebrany towar. Całość została zapłacona przed wy...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Grudzień to czas wzmożonego ruchu w galeriach handlowych i większej aktywności klientów na stronach sklepów internetowych. Święta Bożego Narodzenia są doskonałą okazją do obdarowywania najbliższych upominkami. Jednak co zrobić z ...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e – commerce chcemy omówić największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy cyfrowej, która obok omówionych w poprzednich artykułach ...
W dzisiejszym artykule cyklu nowych obowiązków sprzedawców branży e-commerce będziemy omawiać stan implementacji oraz największe zmiany, jakie na polskim rynku wprowadziła implementacja dyrektywy towarowej, która obok dyrektywy cyfrowej i ...
Dziś Światowy Dzień Konsumenta. Z tej okazji eksperci Intrum postanowili przyjrzeć się jednemu z najważniejszych praw konsumenta, czyli uprawnienia do zwrotu zakupionego towaru. Czy w każdej sytuacji jest to możliwe? Jak zwrócić towar ...