eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaPozostałe: FirmaKorespondencja firmy. Ile należy je przechowywać?


2017-01-05 12:06 autor: IWO1

8 144 odsłon

Korespondencja firmy. Ile należy je przechowywać?

Witam,

mam pytanie: ile lat należy przetrzymywać korespondencję wychodzącą i przychodzącą w firmie? Czy jest jakaś sztywna granica czy firma sama sobie ustala ten czas przechowywania dokumentacji?

Dziękuję z góry za odpowiedź.

[ porady z tej kategorii ]


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • izaim92

    Dodano 2020-07-21 11:48 przez izaim92

    Dokumentacja pracownicza - pracownik zatrudniony po raz drugi

    Witam, mam następujące pytanie:
    W 2019 roku zatrudnialiśmy pracownicę (umowa na czas określony 3 miesiące). Teraz w lipcu 2020 roku chcemy przyjąć ją z powrotem. Według nowych przepisów jesteśmy zobowiązani kontynuować prowadzenie jej akt osobowych, ale co z pozostałą dokumentacją pracowniczą?
    Czy w...

  • bibolok

    Dodano 2018-02-23 09:10 przez bibolok

    Brak akt osobowych a prośba o duplikat

    Zgłosił się były pracownik (1989 r.) o duplikat świadectwa i zaświadczenie Rp-7.W archiwum nie odnajduję teczki z aktami osobowymi. Jedyny ślad to wpis w księdze ewidencji pracowników zawierający: imię i nazwisko, adres, datę urodzenia, daty zatrudnienia, stanowisko, szkołę. Ponadto, mam kartotekę p...

  • Brunettka

    Dodano 2015-11-30 19:39 przez Brunettka

    Porozumienie zmieniające dla osoby na macierzyńskim

    Witam,mam pytanko, pracuję w biurze i mam problem z jedną osobą na macierzyńskim. Czy należy takiej pracownicy, która jest na macierzyńskim do kwietnia 2016 roku pisać teraz porozumienie zmieniające, wzrost wynagrodzenia minimalnego? Czy taka osoba musi mieć w aktach taki dokument? Czy jest to obowi...

  • IWO1

    Dodano 2017-01-10 10:59 przez IWO1

    Korespondencja w firmie

    Witam,mam pytanie: ile lat należy przetrzymywać korespondencję wychodzącą i przychodzącą w firmie? Czy jest jakaś sztywna granica, czy firma sama sobie ustala ten czas przechowywania dokumentacji? Dziękuję z góry za odpowiedź.

  • Masza

    Dodano 2016-10-21 17:28 przez Masza

    Zlikwidowany zakład pracy a dokumentacja płacowa

    Dawny zakład pracy mojego męża został zlikwidowany i przejęty przez innego pracodawcę. W chwili obecnej mąż składa papiery o rentę. Dotarliśmy do księgowości, która jest w posiadaniu dokumentacji za lata, w których mąż tam pracował i wystawili nam druk RP-7. Wcześniej mąż występował też o ustalenie ...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Zatrudnianie pracowników wiąże się z licznymi obowiązkami związanymi z rozliczeniem z urzędem skarbowym i ZUS. Pracodawca co miesiąc musi bowiem obliczyć zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych należną od danego zatrudnionego ...

Rozważmy następujący przypadek: pracownik dowiedział się, że do jego akt osobowych dołączono anonimowe donosy dotyczące prywatnej sfery jego życia oraz inne notatki niemające związku z zatrudnieniem. Zażądał od pracodawcy ...

Jeżeli pracownik wykaże, że w związku z działalnością pracodawcy - polegającą na wykonywaniu obowiązków wynikających z przepisów prawa ubezpieczeń społecznych - poniósł szkodę, to wówczas na pracodawcy spoczywa ciężar ...

Sposób, w jaki powinny być prowadzone akta osobowe pracownika, jest dość dokładnie określony w przepisach prawa pracy. Stosowanie się w tym zakresie do wytycznych ustawodawcy pozwala uniknąć rozgardiaszu w dokumentach. Zastanówmy się ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Pozostałe: Firma

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania