2015-01-05 14:32 autor: rafar
2 419 odsłon
Mam 4-letniego laptopa, który wciąż działa, ale już go nie używam. Mam komórkę, którą kupiłem 3 lata temu, a którą właśnie wymieniłem na nową. Wreszcie mam części komputerowe w komputerze stacjonarnym, które mają 2-3 lata, a które sukcesywnie wymieniam.
Wszystkie te elementy miały wartość do 1500 zł każda, na każdą mam zaksięgowaną w KPiR fakturę VAT, której wartością pomniejszyłem należny podatek PIT i VAT.
Czy mogę to po prostu dać komuś, komu się przyda albo wyrzucić do pojemników na elektronikę w markecie? Co zrobić w kwestii podatków, czy ewentualnej kontroli?
2015-01-05 17:42 autor odpowiedzi: Monika Rucka-Peryt
2015-01-05 18:17 autor odpowiedzi: rafar
Dodano 2014-07-10 19:59 przez Szefowa
Witam,
mam sklep spożywczo-przemysłowy i naprawiany był ciągnik, którym kosiło się wokół sklepu kosiarką rotacyjną. Co prawda mamy ciągniczek ogrodowy do koszenia, którym kosimy blisko sklepu, ale dalej kosi się dużym.
Wzięłam fakturę na sklep za części do tego dużego ciągnika. Czy mogę wpisać te cz...
Dodano 2014-07-03 12:07 przez syta
Witam,
od czerwca 2014 prowadzę DG na zasadach ogólnych, jestem VAT-owcem. Na rozpoczęcie działalności otrzymałam dotację z programu 6.1.3 z urzędu pracy w wysokości 20000 zł brutto.
Za dotacje kupiłam towar do sklepu na 10000 i za 10 000 wyposażyłam sklep. Nie chcę ubiegać się o zwrot VAT, ale zupe...
Dodano 2014-07-02 16:07 przez Dorotus
Czy "zapomniane" faktury można wpisywać (i odliczać VAT) do ewidencji VAT i do PKPiR w następnym miesiącu?
Dodano 2014-02-16 21:54 przez konto usunięte
Prowadzę działalność, jestem płatnikiem podatku VAT, rozliczam się wg jednolitej stawki 19%. Otrzymałam fakturę VAT (kosztową za leasing - czynsz portal). Data wystawienia to 31.01.2014 r., a data wykonania usługi za czynsz to 21.02.2014 r. Data wykonania usługi za portal to 31.01.2014 r. Termin zap...
Dodano 2017-09-21 10:46 przez magda_szczecin
Witam! Zarejestrowałam nową firmę (usługi pielęgniarskie) w połowie września, żeby rozpocząć działalność od 2 października. Ale już teraz ponoszę koszty związane z otwarciem firmy - obowiązkowe ubezpieczenia, rejestracja praktyk zawodowych etc. Muszę też kupić niezbędne wyposażenie (neseser z przybo...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...
Jeżeli oryginał faktury ulegnie zniszczeniu czy też zagubieniu, podatnik występuje o wystawienie duplikatu. Zazwyczaj z wnioskiem o jego wystawienie występuje nabywca do sprzedawcy. Rodzi się przy tym problem - jak owy duplikat ująć w ...