Jakie są obowiązki przy likwidacji działalności opodatkowanej ryczałtem i VAT-marża?
Będzie to dokładnie likwidacja działalności - skup i sprzedaż monet opodatkowanej ryczałtem i VAT-marża. Jakie opłacę podatki, jaki remanent?
likwidacja działalności skup i sprzedaż monet opodatkowanej ryczałtem i vat-marża,jakie podatki,jaki remanent
Dodano 2013-04-08 08:30 przez konto usunięte
Czy jak zamykam działalność i zrobiłam remanent, to czy oprócz tej informacji do US gdzieś jeszcze to wpisuję?
Dodano 2013-12-26 13:03 przez konto usunięte
Witam,
zamknąłem działalność, na firmie zostalo mi 2 samochody ciężarowe. Jedno było kupione od osoby prywatnej na umowę, wiec nie odliczałem VAT. Teraz chciałbym sprzedać jeden samochód i kompletnie nie wiem, co mam zrobić? O co chodzi z remanentem likwidacyjnym? Jak go zrobić? Może darować komuś t...
Dodano 2013-11-26 16:42 przez konto usunięte
Witam!
Wyczytałam, że spis z natury musi być wpisany do ewidencji przychodów. Jak mam to rozumieć i kiedy to zrobić? Jestem na ryczałcie.
I czy wartość środków trwałych też dodajemy do przychodów i na koniec roku w PIT-28 płacimy podatek?
Dodano 2014-02-08 19:55 przez ela.73
Po likwidacji działalności będąc na PKPiR rozliczając się na zasadach ogólnych, mając sporządzony spis z natury likwidacyjny na dzień x, podatek ze sprzedaży towarów opłacam jako różnicę ceny wyceny zakupu towaru a sprzedaży?
Zakup towaru odbył się w 2013 roku i nie był zaliczony do kosztów prowadze...
Dodano 2016-06-28 20:43 przez maszmiszka
Witam,
od 10.2015 r. mam zawieszoną działalność- usługi budowlane, rozliczenie ryczałt i VAT.
Postanowiłem zamknąć działalność z końcem miesiąca. Wiem, że muszę złożyć w US druk VAT-Z i dołączyć do niego remanent likwidacyjny. Nie posiadam żadnych środków trwałych, robiłem jedynie drobne zakupy potr...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Likwidacja działalności gospodarczej z perspektywy podatkowej wiąże się z wieloma konsekwencjami wynikającymi z przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Podatnicy mają obowiązek prawidłowego rozliczenia się z fiskusem ...
Podatnik likwidujący działalność gospodarczą musi sporządzić wykaz składników majątku posiadanych na dzień likwidacji. W wykazie tym należy podać m.in. wydatki poniesione na ich nabycie czy wartość początkową i dokonane odpisy ...
Przedsiębiorca, który likwiduje firmę, a był czynnym podatnikiem VAT, musi pamiętać o sporządzeniu spisu z natury na dzień likwidacji na potrzeby tego właśnie podatku. Wykazuje się w nim wszystkie te towary, od których odliczył VAT, a ...
Przedsiębiorca decydujący się na likwidację swojej firmy musi pamiętać o nałożonych na niego w związku z taką likwidacją obowiązkach. Jeżeli działalność gospodarcza była opodatkowana ryczałtem ewidencjonowanym, to na potrzeby tego ...