eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyPodatkiPITPodatek na minusie. Jak się rozliczyć?


2013-08-15 21:41 autor: konto usunięte

14 492 odsłon

Podatek na minusie. Jak się rozliczyć?

Po obliczeniu podatek wyszedł na minus. W jakiś sposób trzeba to zaksięgować, lub zanieść wypełniony PIT?

Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-08-15 22:11 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Do US nic nie składamy no i nie wpłacamy. Obecnie nie ma już co miesięcznych PIT-ów (5 lub 5L), które kiedyś składało się w urzędzie.

    Linka91

    konto usunięte skomentował/a odpowiedź 2013-08-15 22:14

    jesli bym miala zaplacic podatek , to co musze wypelniac? jak nazywa sie ten papier/PIT

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-16 08:16 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Tak jak kolega napisał powyżej, do us nic nie wypełniamy ani nie składamy, po prostu po obliczeniu podatku dokonujemy wpłaty na rachunek US. W przypadku wartości ujemnej nic nie wpłacamu ani nie wysyłamy.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-16 13:42 autor odpowiedzi: Mariusz141

    A jak wyglądało to kiedyś?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-09-03 13:56 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    kiedyś też nic nie wpłacaliśmy, ale do US trzeba było składać deklaracje PIT-5 bądź PIT-5L (w zależności od wybranej formy opodatkowania).

    Podatki nie są skomplikowane. Niezrozumiałe są jedynie działania i "myśli" osób je tworzących.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2014-02-28 17:56 autor odpowiedzi: pawelw_bdg

    Mam pytanie związane z powyższym - jeśli sumarycznie w ciągu roku dochód z najmu po odliczeniu amortyzacji indywidualnej będzie na minusie (strata), to czy mogę sobie tą stratą pomniejszyć dochód otrzymany z umowy o pracę i tym sposobem ostrzymać zwrot zaliczkowanego podatku?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Sezon rozliczeń podatkowych za rok 2017 jest w pełni i chyba najbardziej intensywny. Do końca lutego 2018 r. bowiem zakłady pracy, ZUS i KRUS musiały przekazać podatnikom PIT-y. Te z organów rentowych z reguły przyjmują tutaj formę ...

Czym jest kwota wolna od podatku a czym kwota zmniejszająca podatek? Teoretycznie kwota wolna od podatku jest określona w stałej, wysokości, chociaż obecnie wydaje się "wielostopniowej". Podobnie jest z kwotą zmniejszającą podatek, która ...

Zakład pracy wartość zaliczki na podatek ustala w sposób szczególnych, gdy pracownik złoży mu oświadczenie o tym, że rozlicza się razem z małżonkiem. Jak zaliczkę taką policzyć w 2017 r., gdy mamy nowe zasady ustalania kwoty ...

Nie tylko styczeń, ale i luty jest miesiącem wyborów dla przedsiębiorców. W drugim miesiącu roku decydują oni bowiem w jaki sposób będą regulować zaliczki na podatek dochodowy (oczywiście nie każdy ma taki wybór). Do wyboru są ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii PIT

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania