Dzień dobry,
Prowadzę działalność na zasadzie samozatrudnienia, nie jestem vatowcem.
Firma, której wystawiałem faktury, 30.12.2021 złożyła do sądu wniosek o upadłość. Zalegają mi za faktury z końca października, listopada, grudnia oraz te które być może wystawię w styczniu, jeżeli będzie w ogóle sens. 90 dni przeterminowania pierwszej faktury minie pod koniec stycznia i kolejne będą się przeterminowały z każdym kolejnym miesiącem. Podatek za wystawione faktury niestety musiałem zapłacić.
1. Czy za faktury wystawione 10/11/12.2021, kiedy jeszcze nie było wniosku o upadłość, mogę odzyskać podatek na zasadzie ulgi za złe długi?
2. Co z fakturą, którą wystawie w styczniu? Wtedy pewnie sąd zatwierdzi już wniosek o upadłość, czy tu można skorzystać z ulgi za złe długi?
3. Czy ten warunek upadłości/postępowania likwidacyjnego nadal obowiązuje czy został wycofany, bo podobno trybunał UE stwierdził, że jest ten zapis nie zgodny, ale czy został wycofany w polskich przepisach? Jeżeli nadal obowiązuje, to jak go interpretować? Kontrahent nie może być w stanie postępowania likwidacyjnego/upadłościowego na dzień wystawienia faktury, czy może na dzień w którym mija 90 dni od wystawienia faktury? Czy jeszcze jakoś inaczej? Kontrahent to spółka akcyjna, jeżeli to ma znaczenie.
4. Po 90 dniach faktury księguję jako faktury kosztowe, tak? Ale w miesiącu, w którym wystawiłem fakturę przychodową czy np. 90 dni za fakturę październikową mija w styczniu to koszty wpisuję na styczeń? Jeżeli tak, to rozumiem że podatek, który zapłaciłem teraz, odzyskam dopiero przy rozliczeniu pit za rok 2022?
Dodano 2013-05-23 15:41 przez konto usunięte
Otrzymałem od kontrahenta notę odsetkową za opóźnienie w zapłacie faktury, na prawie 30 zł. Czy notę mogę ująć w KPiR?
Dodano 2013-05-20 09:06 przez konto usunięte
Czy płaci się podatek dochodowy, jeżeli faktura nie została załacona?
Dodano 2013-04-15 13:39 przez konto usunięte
Witam! Rozliczam się w działalności metodą kasową, czy mnie też obejmuje korekta kosztów w przypadku niezapłaconych faktur?
Dodano 2013-02-20 15:08 przez beatus57
Witam! Moje pytanie dotyczy faktury kosztowej, która jest wystawiona w miesiącu styczniu, a zapłacona w miesiącu lutym (faktura nie dotyczy mediów). Czy do kosztów księguję w styczniu, czy w lutym? Bo VAT rozliczam w lutym, jak zrozumiałam nowe przepisy.
I kiedy powinnam zaksięgować fakturę za otrzy...
Dodano 2013-02-19 17:09 przez waldi11
Fakturę za firmowy telefon otrzymuję pod koniec miesiąca, a termin płatności mija w miesiącu następnym, w którym też dokonuję płatności.
Proszę mi napisać czy ową fakturę księguję i wliczam w koszty uzyskania przychodu za miesiąc jej wystawienia, czy dopiero z datą dokonania płatności.
Dziękuję i po...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Ordynacja podatkowa w art. 93c wprowadza zasadę sukcesji generalnej w przypadku podziału osoby prawnej w sytuacji, gdy majątek osoby prawnej dzielonej stanowi zorganizowaną część przedsiębiorstwa. W takich przypadkach osoby prawne ...
Restrukturyzacje przedsiębiorstw są jednym z elementów ich funkcjonowania. Najczęściej jest to bardzo złożony proces wymagający analizy na płaszczyźnie wielu obszarów. Jednym ze sposobów restrukturyzacji działalności jest dokonanie ...
Przychody z tytułu zwrotu kosztów dojazdu lekarzom weterynarii prowadzącym w tym zakresie działalność gospodarczą, wyznaczonym przez Powiatowego Lekarza Weterynarii do realizacji zadań wynikających ze zleconych czynności, stanowią ...
Korekty do wartości rzeczywistych rozliczeń ryczałtowych należy ujmować w przychodach na bieżąco - w dacie wystawienia faktury korygującej. W takim przypadku nie mamy bowiem do czynienia z błędem czy pomyłką - uznał Dyrektor Krajowej ...