Witam,
prowadzę skup złomu. Od pewnego czasu zdarzają się klienci, którzy sprzedają złom o wartości ponad 1000 zł. Wtedy od wartości sprzedanych przez nich towarów odejmuję im 2% i przekazuję do US, wraz z deklaracją PCC. Tylko mam wątpliwości, czy dobrze księguję w PKPiR te transakcje.
Przykład:
Formularz przyjęcia odpadów metali: stal 1200 kg. x 1 zl. 1200 zł.
W magazyn jest zaksięgowane j/w. Umowa kupna-sprzedaży od tego:
1200 zł x 2% = 1176 zł (klient otrzymuje 1176), a 24 zł przesyłam do US. W kolumnie zakup towarów handlowych księgi wpisuję kwotę 1200 zł. Czy powinnam gdzieś wpisać podatek 24 zł?
2015-01-03 18:46 autor odpowiedzi: konto usunięte
2015-01-04 11:48 autor odpowiedzi: porusia
Dodano 2015-01-01 19:31 przez porusia
Witam,prowadzę skup złomu i PKPiR na zasadach ogólnych, podatek liniowy 19%. Mam takie pytanie: oddaję złom, np. jednorazowo 20000 ton za kwotę 14000 zł. Dostawca potrąca mi 1% na zanieczyszczenia. Jak to zaksięgować? kol 7. przychód np. 14000 1% ściągam z remanentu po cenie zakupu rozchodem wewnętr...
Dodano 2014-10-02 11:24 przez pioruny3
Witam serdecznie,
mam zarejestrowaną działalność gospodarczą PKD 85.52Z - pozaszkolne formy edukacji artystycznej. Prowadzę prywatne lekcje gry na fortepianie - nie organizuję żadnych koncertów odpłatnie czy innych świadczeń związanych z muzyką - tylko uczę.
Czy jestem zobowiązany do wystawiania rac...
Dodano 2014-09-17 08:44 przez konto usunięte
Witam serdecznie,
prowadzę działalność na podstawie PKPiR. Mam pytanie w jaki sposób powinnam ująć w księdze otrzymany od klienta zadatek?
Dodano 2014-05-23 11:18 przez Balerinka81
Witam,
prowadzę ręczną księgowość i mam pytanie. W PKPiR koszty powinny być wpisane w dacie wystawienia faktury. Zdarza się, że dostaję fakturę gotówkową z miesięcznym opóźnieniem (już po zamknięciu miesiąca) i wprowadzam ją w dacie otrzymania (tzn. kol. 2 PKPiR data wystawienia, ale w "uwagach" pis...
Dodano 2014-01-22 17:08 przez Dareknn
Czy będąc nie-vatowcem PKPIR na zasadach ogólnych, to czy VAT naliczony przy odprawie celnej mogę wpisać w koszty w kol. 10? Czy muszę składać jakąś deklarację do US?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Faktura jest zasadniczym dokumentem księgowym, na podstawie którego dokonywane są zapisy w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, ale nie jedynym. Niekiedy wystarczający jest paragon wydrukowany przez urządzenie fiskalne i nie chodzi ...
Podatnicy rozliczający się na zasadach ogólnych - według skali lub podatkiem liniowym - zobowiązani są do prowadzenia ewidencji, jaką jest podatkowa księga przychodów i rozchodów. Na podstawie zapisów w księdze powinni dokonywać ...