2013-08-06 09:54 autor odpowiedzi: konto usunięte
Większe zyski? Nowe środki na inwestycje w firmie? Renoma na rynku międzynarodowym? Referencje od zachodnich klientów? Jak tego dokonać? Sposobem na sukces firmy może być mocne wejście na rynek zachodni, np. najbliższy - niemiecki. W dobie Internetu proces ten rozpoczyna się przede wszystkim od profesjonalnie przygotowanej i skutecznie wypozycjonowanej strony internetowej.
Polska na Zachodzie znana jest z rzetelnej i wykwalifikowanej siły roboczej, która w stosunku do zachodnich odpowiedników jest również znacznie tańsza. Dużą popularnością cieszą się przedsiębiorstwa oferujące pośrednictwo pracy, firmy wykonujące prace techniczne i manualne (budownictwo, instalatorstwo), ale również branże zaawansowanych technologii, takich jak np. optyka. Polskie produkty spożywcze od lat zdobywają uznanie wśród niemieckich przedstawicieli z branży żywnościowej; wśród niemieckich konsumentów polski rynek słynie też ze sprzedaży detalicznej produktów niszowych oraz na zamówienie, np. szat liturgicznych, repliki broni i rzemiosła artystycznego.
Przełamać bariery
Nadal panuje błędne przeświadczenie, że polskie firmy oferują usługi niższej jakości niż ich zachodni sąsiedzi. Wynika to z pewnego braku zaufania do sposobu prowadzenia biznesu w Polsce. Jednak rzeczywiste kontakty handlowe z Niemcami skutecznie zaprzeczają tej tezie. Drugą przeszkodą, zaraz po barierze mentalnej, jest język. Firma chcąc wejść na niemiecki rynek musi skorzystać z usług specjalistów z danej branży, władających jednocześnie językiem niemieckim - o których jest trudno - lub korzystać dodatkowo z usług biur tłumaczeń. Prowadzenie strony internetowej w obcym języku to jedna sprawa, inną jest wypozycjonowanie swojej domeny w niemieckim Google.
- Pomysł wprowadzenia usługi pozycjonowania stron na rynku niemieckim powstał w naszych głowach 3 lata temu. Bardzo dużo czasu poświęciliśmy na przygotowanie odpowiedniego zaplecza obejmującego fachową wiedzę z zakresu niemieckiego prawa handlowego, funkcjonowania rynku pozycjonowania w Niemczech i kluczowych czynników na nie wpływających - mówi Bartosz Juniczak, specjalista ds. pozycjonowania z firmy Procreate.
- Dopiero, gdy mieliśmy pewność, że będziemy w stanie podołać wysokim wymaganiom niemieckiego rynku zdecydowaliśmy się wprowadzić usługę pozycjonowania w Google.de. Nasi Klienci mogą korzystać z niej od maja2012 roku- wyjaśnia Juniczak.
Profesjonalny start na Zachodzie
Główne procesy pozycjonowania stron przebiegają tak samo jak na google.pl. Istotne jest zapewnienie dobrej zawartości strony: wartościowe treści zawierające odpowiednie słowa kluczowe, prawidłowo zdefiniowane meta - tagi (tytuł, opis, keywords), stopka strony, poprawnie skonfigurowany plik robots.txt i przekierowania adresów. Pojawiają się jednak różnice. - Najważniejszą rzeczą jest oczywiście przygotowanie strony w niemieckiej wersji językowej. Najlepiej, gdy zarejestrowana jest na domenie .de na adresie IP zlokalizowanym w Niemczech - wyjaśnia Bartosz Juniczak z Procreate. W dalszej kolejności należy zadbać o dodawanie witryny do niemieckich katalogów stron, gdyż linki z nich mają znacznie większą wartość z punktu widzenia wyszukiwarki Google, niż te pochodzące z polskich katalogów.
Sukces na Zachodzie
Firmy z Polski nie zawsze przyznają się do sukcesów na rynku niemieckim, gdyż obawiają się negatywnych i stereotypowych skojarzeń z naszym krajem na Zachodzie. Czy słusznie projektujemy na siebie i innych kompleks bycia z Polski? Rzeczywistość zmienia się, a coraz więcej firm osiąga sukcesy na Zachodzie i są one równoprawnymi oraz szanowanymi partnerami biznesowymi. Wśród polskich firm będących na najwyższych pozycjach w Google.de, znajdują się strony: www.pflegekrafteauspolen.de, www.paradyz.com, www.direkt-aus-polen.de. Ich właściciele na pewno już dawno zapomnieli, czym jest kompleks bycia z Europy Środkowo-Wschodniej, a całkiem możliwe, że nigdy nie mieli z nim do czynienia.
Dodano 2013-07-12 13:01 przez konto usunięte
Czym jest remarketing i jak wykorzystać go osiągnięcia pożądanych celów marketingowych?
Dodano 2013-07-30 12:41 przez konto usunięte
Czego unikać w pozycjonowaniu?
Dodano 2013-07-22 13:30 przez konto usunięte
Co lepiej wybrać: pozycjonowanie czy linki sponsorowane?
Dodano 2013-07-15 15:01 przez konto usunięte
Czy właściciele stron www powinni się obawiać Search Quality Team?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Aż 97% klientów informacje o lokalnym, małym biznesie pozyskuje z internetu. 64% konsumentów szuka danych kontaktowych do firmy poprzez profil firmowy w Google. W świetle tych statystyk zaskakujący może wydawać się fakt, że ciągle ...
O tym, że gospodarka Niemiec nie ma przed sobą najlepszych perspektyw, mówiło się już od dłuższego czasu. Scenariusz ten nie tylko doczekał się realizacji, ale okazał się wręcz bardziej dramatyczny aniżeli zakładano. Jak podkreślają ...
Chcesz, aby Twój sklep internetowy pojawiał się wyżej w wynikach Google i przyciągał więcej klientów? Wystarczy kilka prostych działań, które możesz wdrożyć samodzielnie - bez znajomości zaawansowanego SEO. Dowiedz się, jak poprawić ...
W dzisiejszym świecie cyfrowym, kiedy konkurencja w niemal każdej branży rośnie, firmy szukają sposobów na wyróżnienie się i przyciągnięcie lokalnych klientów. Jednym z najskuteczniejszych narzędzi, które często bywa niedoceniane ...