Czym jest remarketing i jak wykorzystać go osiągnięcia pożądanych celów marketingowych?
2013-07-12 13:04 autor odpowiedzi: konto usunięte
Czy można łatwo i szybko dotrzeć z ofertą do zainteresowanych nią klientów? W jaki sposób sprawić, by ponownie odwiedzili firmową stronę www? Jednym z rozwiązań jest remarketing ściśle powiązany z kampanią linków sponsorowanych. Jak wykorzystać go do osiągnięcia pożądanych celów marketingowych?
Osoby poszukujące konkretnej usługi lub produktu w Internecie natrafiają na setki ofert, które porównują ze sobą. Zdarza się, że użytkownicy nie wracają na odwiedzoną przez siebie wcześniej stronę www, choć była interesująca. Nie zapisują jej adresu, nie zwracają uwagi na wszystkie informacje i poszukują dalej. W jaki sposób skłonić ich do skorzystania z oferty danej firmy?
Zatrzymać i skłonić do powrotu
Najłatwiej byłoby "zatrzymać" potencjalnych klientów na firmowej stronie już za pierwszym razem. Gdy to się jednak nie uda, trzeba poszukać innych sposobów. Jednym z nich jest remarketing, który jest ściśle powiązany z prowadzeniem kampanii AdWords (linki sponsorowane).
- Remarketing ułatwia promocję witryny wśród użytkowników, którzy odwiedzają inne strony w sieci reklamowej Google. Jeżeli więc potencjalny klient opuści dany portal bez dokonania na nim zakupu, remarketing pomoże przedsiębiorcy dotrzeć do niego ponownie - tłumaczy Łukasz Górski, starszy specjalista ds. reklamy internetowej w firmie Procreate. - Wyświetlenie odbiorcy ciekawej reklamy jest formą zaproszenia go do ponownego odwiedzenia promowanej witryny.
Jednym z najważniejszych elementów remarketingu jest zatem stworzenie komunikatu, który będzie interesujący dla potencjalnego klienta. Na firmowej stronie www powinno się umieścić również specjalny tag ("znak") remarketingowy. Pozwala on na automatycze dodanie odwiedzających do specjalnej listy i śledzenie ich za pomocą plików tymczasowych, czyli popularnych "ciasteczek".
Określić i osiągnąć cel
Wiedzę na temat mechanizmów remarketingu można wykorzystać do osiągnięcia pożądanych celów marketingowych. Przykładowo, jeżeli właściciel sklepu internetowego odkryje, że dany użytkownik nie sfinalizował transakcji w e-sklepie, w wyświetlonym komunikacie może przypomnieć mu o przerwanych zakupach i ułatwić przejście do koszyka. Jak wyjaśnia Łukasz Górski, remarketing sprawdza się również w dotarciu do użytkowników, którzy dokonali już zakupu. W takim przypadku warto, by przy okazji odwiedzin konkurencyjnych stron www natrafili oni na reklamy produktu z podobnej kategorii (np. myszka do laptopa czy etui do telefonu komórkowego).
Decydując się na remarketing, warto zatem zastanowić się nad celem tych działań. Czy firma chce skłonić użytkownika do zapoznania się ze szczegółową ofertą? Czy zależy jej na tym, aby postrzegał ją jako wiarygodnego dostawę produktów lub usług? Czy przedsiębiorstwo chce skłonić klienta do nawiązania z nim kontaktu? Odpowiedź na powyższe pytania pozwala przygotować odpowiednią reklamę. Dobrze przemyślany i zastosowany remarketing pozwala firmie wyróżnić się na tle internetowej konkurencji i czerpać z tego wymierne korzyści.
- Zaletą prowadzenia działań remarketingowych jest możliwość dotarcia do większej i szerszej grupy odbiorców. Remarketing pozwala też skorzystać z różnych kombinacji reklam ułatwiających dotarcie do osób odwiedzających podobne tematycznie witryny - podsumowuje Łukasz Górski i dodaje, że do zalet remarketingu należy zaliczyć też opłacalność, gdyż pozwala on osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycji. W tym przypadku istnieje bowiem możliwość określenia dwóch parametrów - współczynnika efektywności reklamy internetowej (CPC) oraz kosztu dotarcia do tysiąca odbiorców (CPM) lub skorzystania z narzędzi dostępnych w programie, które pozwolą zoptymalizować wydatki na reklamę. Cena za promocję w sieci odpowiada więc możliwościom finansowym przedsiębiorcy. Co więcej, "śledzenie" użytkowników i analiza ich zachowań ułatwia mu odzyskanie potencjalnie utraconych zysków. Remarketing to zatem rozwiązanie, które w połączeniu z kampanią linków sponsorowanych pozwala firmie osiągnąć dodatkowe korzyści z promocji w sieci i nawiązać dłuższe relacje z potencjalnymi klientami.
Dodano 2013-08-27 13:50 przez konto usunięte
Gogole a środowisko SEO - związek z rozsądku?
Dodano 2013-08-08 12:42 przez konto usunięte
Jakie ograniczenia niosą ze sobą techniki SEO i PCC i jak sobie z nimi radzić?
Dodano 2013-07-22 13:30 przez konto usunięte
Co lepiej wybrać: pozycjonowanie czy linki sponsorowane?
Dodano 2013-05-24 13:10 przez konto usunięte
Od połowy stycznia jesteśmy świadkami dużego poruszenia w świecie SEO oraz firm korzystających z usług pozycjonowania. Co zrobić, aby przetrwać ten trudny czas i aby nasza strona WWW nie spadła w wynikach wyszukiwania?
Dodano 2013-07-02 09:01 przez konto usunięte
W Internecie pojawiły się informacje o tym, że właściciele stron www powinni dostosować je do urządzeń mobilnych. Jeśli tego nie zrobią, Google może nałożyć na nich kary. Czy to prawda?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Aż 97% klientów informacje o lokalnym, małym biznesie pozyskuje z internetu. 64% konsumentów szuka danych kontaktowych do firmy poprzez profil firmowy w Google. W świetle tych statystyk zaskakujący może wydawać się fakt, że ciągle ...
Ciągły pojedynek między reklamodawcami i użytkownikami internetu powoduje, że mamy do czynienia z coraz bardziej wymyślnymi formami reklamy, które mają zapewnić odpowiednią skuteczność kampanii. Warto jednak zastanowić się, czy w ...
Jednym z miejsc, gdzie możemy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów jest wyszukiwarka Google. To tutaj często kierują oni swoje pierwsze kroki, poszukując jakiegoś towaru lub usługi. Wiele firm stara się więc zadbać o to, by w ...
Stali bywalcy barów zwracają uwagę nie tylko na ilość piwa w kuflu. Okazuje się, że dostrzegają reklamy wyświetlane na ekranach przyczepionych do cyfrowych szaf grających.