2013-06-26 10:36 autor: konto usunięte
13 713 odsłon
Jak firmowy blog może pozytywnie wpłynąć na pozycję naszej strony w wyszukiwarkach internetowych?
2013-06-26 10:39 autor odpowiedzi: konto usunięte
Blog firmowy jest niezwykle ważnym, choć w Polsce często niedocenianym narzędziem komunikacji z klientami i pracownikami firmy. Stanowi także wartościowe zaplecze dla pozycjonowania, gdyż wpływa na miejsce firmowej strony internetowej w wynikach wyszukiwania. W jaki sposób można go efektywnie wykorzystać do promocji w sieci?
Decydując się na prowadzenie bloga firmowego warto zadbać o jego lokalizację, linkowanie i budowę, które pozwolą stworzyć wartościowe zaplecze dla pozycjonowania. W Internecie można znaleźć wprawdzie blogi pisane tylko pod kątem SEO, jednak są one ubogie pod względem merytorycznym. Wpływa to na ich negatywną ocenę przez internautów oraz Google.
Po pierwsze: lokalizacja
Blog firmowy może funkcjonować oddzielnie i posiadać osobny adres lub stanowić część serwisu internetowego. Prowadzenie bloga zintegrowanego z firmową stroną www zwiększa wprawdzie liczbę jej podstron, jednak takie rozwiązanie nie jest pozbawione pewnych ograniczeń.
- W tym przypadku linki prowadzące do strony www traktowane są jako linki wewnętrzne, co z punktu widzenia SEO przynosi gorsze efekty. Jeśli więc chcemy wykorzystać bloga jako zaplecze pozycjonerskie, należy uruchomić go pod zupełnie nową domeną lub skorzystać z gotowych platform - mówi Sebastian Kopeć, ekspert ds. pozycjonowania firmy Procreate.
Po drugie: linkowanie
Lokalizacja to jednak nie wszystko. Warto zadbać o zewnętrzne i wewnętrzne linkowanie bloga firmowego. W tym celu należy dodać go do odpowiednich katalogów branżowych. Jeżeli blog znajduje się na osobnym portalu, jednym z pierwszych kroków powinno być umieszczenie na nim odnośnika do firmowej strony www. Pozytywnie wpłynie to bowiem na proces pozycjonowania.
- Taki link będzie wartościowy dla wyszukiwarki, jeżeli blog, z którego prowadzi, będzie regularnie aktualizowany i bogaty w unikalną treść, która wiąże się z tematyką firmowej strony www – dodaje Sebastian Kopeć.
Po trzecie: budowa
Bez względu na umiejscowienie bloga w sieci należy zatem zadbać o jego budowę, zawartość oraz częstą aktualizację. Regularne publikowanie nowych treści jest informacją dla Google, że na stronie ciągle coś się dzieje. To jednak nie jedyna zasada, o której powinien pamiętać przedsiębiorca.
- Pisząc artykuł na bloga firmowego warto podlinkować w nim najważniejsze słowa, pod kątem których chce się pozycjonować stronę www. Takie linki nie muszą być umieszczone jednak w każdym artykule. Bardziej w tym wypadku sprawdza się metoda „rzadziej a lepiej” – dodaje ekspert z firmy Procreate.
Po czwarte: korzyści
Prowadzenie bloga może przynieść wiele korzyści. Jest on istotnym narzędziem wpływającym na pozycję firmy w sieci. Wpływa nie tylko na jej wizerunek w Internecie, ale przekłada się także na rzeczywiste relacje z pracownikami i klientami. W wielu przypadkach pozwala on poznać przedsiębiorstwo „od kuchni”. Na blogu mogą pojawiać się informacje np. o zmianach w regulaminie firmy lub artykuły eksperckie. Może on ułatwiać prowadzenie otwartego dialogu z otoczeniem. Pozwala polemizować z nieuczciwymi i niesprawdzonymi informacjami, które pojawiają się na temat danej firmy w sieci. Bez względu jednak na jego przeznaczenie, warto zastosować się do kilku powyższych zasad, które pozwolą stworzyć wartościowe zaplecze dla pozycjonowania, a tym samym wpłynąć na lepsze miejsce w wyszukiwarce internetowej.
2013-07-17 10:38 autor odpowiedzi: PawelK
Mam pytanie odnośnie umieszczania infrormacji (np. dział aktualności) na własnym blogu tematyczny z innych serwisów - głównie z działu prasowego.
Czy mogę wykorzystać taka infromację bez zmiany tresci z uwzględnienie źródła, nie naruszając praw autorskich?
2013-07-17 13:01 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witam Panie Pawle,
niestety przepisy naszego prawa są w tej kwestii nieprecyzyjne i świadczą o oderwaniu przepisów od rzeczywistości. Trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi na Pan pytanie, nie znając konkretnych przykładów.
Myślę, że powinien się Pan zapoznać z Ustawą o prawie prasowym i prawach pokrewnych. Tutaj podaję linka:
Należy pamiętać, że dzisiaj właściwie każdy utwór jest objęty prawem autorskim od momentu powstania; nawet, gdy nie posiada informacji o ochronie tych praw.
W pierwszej kolejności musi Pan zwrócić uwagę na to, czy autor nie zastrzegł sobie, że "dalsze rozpowszechnianie utworu jest zabronione." Może się również zdarzyć, że twórca będzie domagał się odpowiedniego wynagrodzenia.
Najbezpieczniej będzie, jeśli najpierw zapozna się Pan z regulaminami portali - zazwyczaj są w nich umieszczane informacje dotyczące dalszczego rozpowszechniania treści. Często wystarczy podanie informacji o autorze i źrodle.
Może Pan również skorzystać z serwisów, które publikują artykuły do przedruku, np. www.artelis.pl
Pozdrawiam
Dodano 2013-07-12 13:01 przez konto usunięte
Czym jest remarketing i jak wykorzystać go osiągnięcia pożądanych celów marketingowych?
Dodano 2013-05-24 13:10 przez konto usunięte
Od połowy stycznia jesteśmy świadkami dużego poruszenia w świecie SEO oraz firm korzystających z usług pozycjonowania. Co zrobić, aby przetrwać ten trudny czas i aby nasza strona WWW nie spadła w wynikach wyszukiwania?
Dodano 2013-07-22 13:30 przez konto usunięte
Co lepiej wybrać: pozycjonowanie czy linki sponsorowane?
Dodano 2013-07-15 15:01 przez konto usunięte
Czy właściciele stron www powinni się obawiać Search Quality Team?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Aż 97% klientów informacje o lokalnym, małym biznesie pozyskuje z internetu. 64% konsumentów szuka danych kontaktowych do firmy poprzez profil firmowy w Google. W świetle tych statystyk zaskakujący może wydawać się fakt, że ciągle ...
Google przejęło firmę Picasa, zajmującą się tworzeniem oprogramowania do zarządzania zdjęciami i prezentacji ich w Internecie.
Współczesna blogosfera już od dłuższego czasu przeżywa okres zwiększonej popularności. Rośnie liczba twórców internetowych, którzy do tego typu działalności podchodzą niezwykle profesjonalnie. Także i firmy dostrzegają potencjał ...
Podatnik, który prowadzi video bloga w zakresie doradztwa konsumenckiego, nie zaliczy wydatków na zakup produktów, których wady i zalety zamierza omawiać w nagrywanych przez siebie filmach, emitowanych na blogu, do kosztów podatkowych. Te nie ...