Chciałbym się dowiedzieć czym się różni PR od marketingu, a także na którym z tych dwóch elementów powinna skupić się mała firma sprzedająca buty?
2013-04-27 17:22 autor odpowiedzi: YPIConsulting
Dzień dobry,
Marketing oraz PR to dwa różne pojęcia i nie wolno ich używać zamiennie. Pod określeniem marketing rozumiemy szereg działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo w celu oceny możliwości rynkowych, poznania i zaspokojenia potrzeb klienta, a także powiększenia swojego zysku, np. przez wzrost sprzedaży. Te działania muszą swoim zakresem obejmować takie komponenty jak: cena, produkt, dystrybucja i promocja. Narzędziami stosowanymi w marketingu są: strategie ceny i promocji, dystrybucja, reklama, itp.
PR to w tłumaczeniu to publiczne relacje. Jego celem jest kształtowanie relacji pomiędzy podmiotem gospodarczym, a jego otoczeniem, czyli dbałość o wizerunek firmy w długim okresie. Działanie PR-owe nastawione są na wszystkich interesariuszy i komunikację z nimi.
W przypadku małej firmy sprzedającej obuwie bardzo ważne jest dbanie o dobry marketing, jak i o PR. Przykładem działania marketingowego może być np. reklama kolekcji wiosennej firmy. Natomiast PR może być realizowany np. poprzez organizację pogadanki w lokalnej szkole jak ważne jest noszenie odpowiednio dobranych butów.
Pozdrawiam
Józefina Król
Dodano 2012-07-04 15:47 przez nerewer
Witam serdecznie.
Mam takie pytanie. Od stycznia 2013 roku zamierzam prowadzić działalność gospodarczą polegającą na videofilmowaniu uroczystości rodzinnych. W tym roku firma nie jest jeszcze założona. Czy w tym roku 2012 wolno mi legalnie reklamować przyszłą usługę wideofilmowania i zbierać zamówie...
Dodano 2013-07-12 13:01 przez konto usunięte
Czym jest remarketing i jak wykorzystać go osiągnięcia pożądanych celów marketingowych?
Dodano 2013-05-17 15:48 przez mk56
W skrócie. Powstaje wewnętrzna grupa wewnątrz firmy zajmująca się szukaniem pomysłu na biznes i wykorzystaniem potencjału dużej liczby pracowników.
Idea jest taka: ogłoszenie wewnętrznego konkursu w temacie "Pomysł na e-booka". Osoba, która ma pomysł lub coś bardziej gotowego zgłasza się i jeśli pom...
Dodano 2013-01-22 21:38 przez campos2
Witam. Prowadzę sklep spożywczy od 4 lat. Do tej działalności chciałbym jeszcze dopisać w urzędzie gminy działalność - antykwariat i sprzedaż w internecie. W sklepie mam kasę fiskalną, jestem na vacie. Jak się rozliczać z urzędem skarbowym w tym przypadku? Książki max do 50 lat z numerem ISBN.
Czy t...
Dodano 2014-05-15 18:49 przez Iwona2525
Założyłam działalność gospodarczą w lutym 2014 r. Prowadzę sklep. Okazało się, że jestem w ciąży (termin porodu na październik). Płacę oczywiście preferencyjny ZUS, bo firma się dopiero rozkręca.
W związku z zaistniałą sytuacją będę musiała przyjąć dodatkowego pracownika. Przeczytałam właśnie, że do...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Stawianie na wysoce skuteczne działania, duża koncentracja wokół AI i niepewność - tak w ogromnym skrócie można zdefiniować to, co działo się w polskiej branży Public Relations i marketingu w mijającym roku. Niemniej inflacja i ...
Pandemia odcisnęła swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach życia i gospodarki. Firmy musiały stawić czoła obostrzeniom, zupełnie nowym potrzebom konsumenckim, a niektóre stanęły oko w oko z koniecznością wstrzymania swojej ...
Co czeka marketing w 2025? Przygotowaliśmy dla Was przegląd 5 trendów, które mogą istotnie wpłynąć na rynek reklamy. Sprawdź jakie tematy warto obserwować w nadchodzącym roku.
Grafton Recruitment przedstawia kolejną porcję wyników "Raportu wynagrodzeń i trendów w przedsiębiorstwach". Tym razem dowiadujemy się co nieco o pracy w marketingu i PR. Opracowanie dowodzi m.in., że specjaliści w tym zakresie nie mogli w ...