Witam,
Jestem niedoświadczoną, świeżo upieczoną maturzystką. Obecnie staję przed wyborem swojej drogi życiowej. Przyznaję, że branża reklamowa oraz relacje publiczne siedzą mi w głowie od pewnego czasu. Chciałabym zapytać doświadczonych ludzi o to:
- Jak zostać PRowcem ? Czy koniecznie muszą to być studia dziennikarskie, kierunek socjologii bądź zarządzania ?
- Na jakie cechy osobowości oraz rynku pracy warto zwrócić uwagę przy wyborze tego zawodu ?
Dodam, że pracuję jako modelka. Poznawanie nowych ludzi i odnajdywanie się w nowych sytuacjach nie sprawia mi problemu. Tak samo jak języki obce. Przed podjęciem ważnej decyzji chciałabym jednak jeszcze się upewnić pytając ludzi, którzy znają PRowy świat od podszewki..
Warto?
Z góry przepraszm jeśli to złe miejsce na zadawanie tego typu pytań. Nie jestem pewna czy na innego typu forach odpowiadali by mi profesjonaliści.
Pozdrawiam,
Maturzystka.
2012-07-27 16:05 autor odpowiedzi: MS
2012-07-30 14:30 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-02-10 13:49 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-05-20 15:34 autor odpowiedzi: konto usunięte
Witaj Enjoy,
wprawdzie zamieściłaś swoje pytanie kilka miesięcy temu, ale myślę, że temat jest nadal aktualny.
Zajmuję się public realtions w firmie Procreate.
Moja droga zawodowa wyglądała tak, że od 18go roku życia zaczęłam brać udział w przedsięwzięciach związanych z public relations. Studia z tego zakresu skończyłam dopiero wiele lat później. Były to studia podyplomowe na Uniwersytecie Warszawskim.
Moja rada jest taka:
- szukaj staży w agencjach PR, angażuj się w wydarzenia, które wymagają wsparcia PR. Wiele NGOsów robi ciekawe projekty - znajdź taki, którego obszar działania będzie pokrywał się z Twoimi zainteresowaniami.
- Piszesz, że jesteś modelką - poszukaj wydarzeń związanych z fashion, zgoś się do organizatorów, zaproponuj - w zakresie kontkatów z mediami, rozleklamowania danego wydarzenia.
- Z mojego wieloletniego doświadczenia wynika, że warto skończyć studia humanistyczne, a potem zdecydować się na studia podyplomowe związanr z PR. Tutaj musisz uważać przy wyborze uczelni. To modny kierunek, dlatego wiele uczelni ma go w swojej ofercie. Jednak z ich jakością i przydatnością nie jest najlepiej. Zwróć uwagę na liczbę zajęć praktycznych i osoby, które będą wykładowacami. Najlepiej, żeby byli to praktycy, ludzie związani ze znanymi firmami czy instytucjami.
- Najważniejsza jest praktyka - potencjalnemu pracodawcy bardziej zaimponujesz, jeśli w Twoim CV zamieścisz informacje o fajnych PRowych projektach, w których uczestniczyłaś (nawet, jeśli był to wolontariat). Studia oczywiście są ważne, ale według mnie one bardziej systematyzują wiedzę, którą lepiej zdobyć w praktyce.
- Cechy osobowości dobrego PRowca? Przede wszystkim - trzeba umieć współpracować z ludźmi. Będziesz miała do czynienia z wieloma sytuacjami, w których dobra wola dziennikarza czy partnera projektu, stanowić będzie o sukcesie lub porażce. Ważna jest też umiejętność pisania i doskonałego posługiwania się językiem polskim.
Trzeba umieć szybko reagować na sytuacje kryzysowe, przewidywać możliwe scenariusze rozwoju wydarzeń i pamiętać, że praca PRowca jest zadaniowa. Muszisz być gotowa na to, że nie zawsze będziesz pracować od 8:00 do 16:00.
Pozdrawiam serdecznie i życzę sukcesów!
Dodano 2013-10-26 00:36 przez Owl_
Witam wszystkich forumowiczów,
Pytanie podane w tytule może wydawać się banalne, lecz dla mnie takie nie jest. Chciałabym się dowiedzieć od kogoś doświadczonego bądź od osoby, której się udało dostać do mediów, czy jest sens w ubieganiu się o stanowisko choćby reportera czy prezentera telewizyjnego....
Dodano 2013-07-26 17:32 przez killsometime
Dostałem się na logistykę: innowacyjne technologie materiałowe i międzynarodowe stosunki gospodarcze na Uniwersytecie Łódzkim.
Który kierunek wybrać? Bardzo boję się matmy, bo ciężko mi idzie i muszę poświęcać na nią dużo energii i czasu. Po jakim kierunku jest więcej szansy znalezienia pracy? Czy ...
Dodano 2013-10-28 16:08 przez Lovely.
Chciałabym studiować Informatykę i Ekonometrię na AGH w Krakowie. Zależy mi na studiach z przyszłością. Informatycy i handlowcy są jako tako potrzebni, to mam w studiach właśnie ten kierunek. Informatyka i Ekonometria, czyli informatyka z ekonomią - niestety przeważa tam ekonomia. Jako, że interesuj...
Dodano 2012-11-16 23:21 przez Skołowany Świat
Czy mogę wliczyć studia w koszty działalności gospodarczej (firma jednoosobowa) jeżeli studia podjąłem w styczniu a działalność założyłem w maju (oczywiście chodzi mi za okres maj - grudzień). Kierunek studiów zgadza się z kierunkiem działalności.
Chodzi mi czy w ogóle mogę odliczyć i czy mogę to zr...
Dodano 2012-10-23 09:53 przez MIREKJ232
nowe zasady urlopów szkoleniowych 21 dni. Czy dojazd na studia w godzinach pracy może być liczony urlop szkoleniowy jest to piątek, czy obrona pracy i przygotowanie do egzaminu. Nauka za zgodą pracodawcy.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
W zeszłym roku portal PRoto.pl 17 razy informował o dziennikarzach, którzy zdecydowali się na przejście do PR-u. Najczęściej porzucali oni prasę. Biorąc jednak pod uwagę poszczególne redakcje, największa liczba dziennikarzy odeszła z ...
W ostatnich latach szkolnictwo wyższe w Polsce bardzo się rozwinęło. Powszechne dążenie do uzyskania dyplomu znajduje swoje odzwierciedlenie w statystykach. Podczas gdy na początku lat 90. liczba studentów w Polsce nieznacznie przekraczała ...
Grafton Recruitment przedstawia kolejną porcję wyników "Raportu wynagrodzeń i trendów w przedsiębiorstwach". Tym razem dowiadujemy się co nieco o pracy w marketingu i PR. Opracowanie dowodzi m.in., że specjaliści w tym zakresie nie mogli w ...
Stawianie na wysoce skuteczne działania, duża koncentracja wokół AI i niepewność - tak w ogromnym skrócie można zdefiniować to, co działo się w polskiej branży Public Relations i marketingu w mijającym roku. Niemniej inflacja i ...