Witam serdecznie.
Mam takie pytanie. Od stycznia 2013 roku zamierzam prowadzić działalność gospodarczą polegającą na videofilmowaniu uroczystości rodzinnych. W tym roku firma nie jest jeszcze założona. Czy w tym roku 2012 wolno mi legalnie reklamować przyszłą usługę wideofilmowania i zbierać zamówienia na 2013 rok? Dodam, że reklama byłaby w formie ogłoszeń - plakatów rozwieszana na tablicach ogłoszeniowych i na stronie internetowej, którą zamierzam utworzyć. Proszę o odpowiedź.
2012-07-09 13:24 autor odpowiedzi: YPIConsulting
Witam serdecznie.
Grunt jest niestety stosunkowo śliski i trzeba w tej przestrzeni poruszać się ostrożnie. Reklama nieistniejącej firmy wraz z zawieraniem umów w jej imieniu jest niezgodne z prawem i uznane jest za nieuczciwą konkurencję ( nabywanie nowych klientów bez ponoszenia kosztów podjęcia działalności które istniejąca konkurencja już poniosła, zawieranie umów przez podmiot nieistniejący).
Reklamowanie otwarcia nowego podmiotu, reklama marki, reklama nowych usług, czy reklama wizerunkowa jest jak najbardziej zgodna z prawem.
Zawieranie umów jest oczywiście niedozwolone i nie może Pan zbierać zamówień na 2013 w imieniu nieistniejącej firmy - jest to niezgodne z prawem i umowy w ten sposób zawarte są nieważne.
Oczywiście może Pan zapraszać do przyszłej współpracy zaraz po otwarciu przedsiębiorstwa i wtedy zawrzeć umowy, niestety teraz jest to niemożliwe, ponieważ firma nie istnieje nie może być stroną umowy.
Reasumując można reklamowac nie istniejącą dzialalność gospodarczą, jednak nie mozna w tym okresie podjac dzialalnosci z nią związanej (czyli np. pobierać opłat) jeżeli działalnośc ta nie została jeszcze zarejestrowana. Na przykłądzie: jeżeli dzwoni potencjalny klient i pyta o wykonanie uslugi nalezy wyraźnie zaznaczyc ze jest to reklama przedsiębiorstwa które powstanie w określonym czasie.
Pozdrawiam
Karol Szczepanik
andrzejoo skomentował/a odpowiedź 2017-01-13 05:43
Czyli bez rejestracji można nabywać przyszłą bazę klientów- oferując usługi bezpłatne..?
2012-07-09 13:45 autor odpowiedzi: nerewer
2012-07-10 14:04 autor odpowiedzi: YPIConsulting
Witam Serdecznie
Cieszę się, że mogłem pomóc i polecam się na przyszłość.
Pozdrawiam
Karol Szczepanik
PS: Ze swojej strony zachęcam do konsultacji z kilkoma ekspertami na raz dla zminimalizowania możliwości pomyłki w podejmowanych decyzjach, jak już powiedziałem tematyka jest dosyć trudna i łatwo się poślizgnąć.
Pozdrawiam i życzę powodzenia.
Karol Szczepanik
2012-12-02 14:07 autor odpowiedzi: Panzack
Ja mam jeszcze pytanie apropos wideofilmowania:
czy od 2013 r. w ramach takiej działalności będzie konieczność korzystania z kasy fiskalnej?
Dodano 2013-04-27 16:38 przez konto usunięte
Chciałbym się dowiedzieć czym się różni PR od marketingu, a także na którym z tych dwóch elementów powinna skupić się mała firma sprzedająca buty?
Dodano 2013-02-19 21:29 przez konto usunięte
Witam,
Czy zakup reklamy swojej firmy na bilbordzie mogę wpisać w koszty?
Dodano 2012-10-24 17:49 przez ewa11
Witam co mogę zrobić i do kogo się udać w sprawie takiej
Mój mąż dopisał się do mojej Firmy którą prowadziłam jeszcze przed ślubem,a następnie mnie wykreślił z ewidencji Działalności Gospodarczej.
Jak się dowiedziałamzagroziłam mu prokuratorem to po tym zdarzeniu dopisał mnie ponownie
Ale za dwad...
Dodano 2012-07-18 02:24 przez konto usunięte
Czy mogę zarejestrować w mojej firmie Żonę? Ja prowadzę własną firmę usłu.-bud.-handlową? od prawie 4 lat? czy mogę się starać o dofinansowanie
Dodano 2012-05-31 14:02 przez plastus
Zakładam działalność gospodarczą, czy posiadanie pieczątki firmowej jest obowiązkowe?
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Nowe technologie często nazywa się rewolucyjnymi i przełomowymi dla danej branży. Reklamodawcy mają nieustannie do czynienia z różnego rodzaju innowacjami i muszą umieć rozpoznać wśród marketingowego żargonu nowości, które mogą ...
Aż 97% klientów informacje o lokalnym, małym biznesie pozyskuje z internetu. 64% konsumentów szuka danych kontaktowych do firmy poprzez profil firmowy w Google. W świetle tych statystyk zaskakujący może wydawać się fakt, że ciągle ...
Mastercard udostępnił narzędzie GdzieJakiBiznes, stworzone z myślą o małych i średnich przedsiębiorcach, zarówno szukających lokalizacji do ekspansji, jak i takich, którzy chcą znaleźć odpowiednie miejsce na otwarcie swojego pierwszego ...
W związku z zapowiadanym na 2024 rok wzrostem przeciętnego wynagrodzenia o 12,8 proc., zwiększą się również składki płacone przez przedsiębiorców. Duży ZUS wzrośnie o ponad 180 zł, a mały ZUS o blisko 70 zł miesięcznie.