eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaLeasingLeasing operacyjny i finansowy


2016-06-13 18:49 autor: kama 14

4 200 odsłon

Leasing operacyjny i finansowy

Witam,

prowadzę KPiR. Po zakończonym leasingu operacyjnym został wykupiony aktem notarialnym lokal handlowy za kwotę 28747138 zł. Jak zaksięgować środek trwały. Jak i kiedy wpisać do ewidencji środków trwałych? Jak amortyzować, z jaką stawką i na ile lat? Co z podatkiem dochodowym i VAT?
 
Drugie pytanie. Jak zaksięgować wzięte w leasing finansowy lady chłodnicze, agregaty chłodnicze? Czy oprócz części odsetkowej mogę odliczyć ubezpieczenie urządzeń i opłaty przygotowawcze? Co z VAT i jak wygląda amortyzacja czy klasyfikacja środków trwałych grupa 486 na jak obliczyć?

Proszę o pomoc.
Dziękuję

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2016-06-15 09:01 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    lokal przyjmujemy do środków trwałych wg ceny wykupu powiększonej o koszty z nim związane, czyli chociażby notariuszem. Nie jest to pełna wartość lokalu widniejąca na umowie, a jedynie ta, która odpowiada cenie wykupu. Wcześniej bowiem raty leasingu wchodziły w koszty. Wydaje się, że do środków trwałych można go zaliczyć już w momencie nabycia własności, czyli w dacie aktu notarialnego. Stawka amortyzacji to co do zasady 2,5% w skali roku. Można się jednak zastanowić nad zastosowaniem stawki indywiudalnej - wszystko zależy od tego, ile lat przez jego nabyciem był on wcześniej używany.

    Przy leasingu finansowym przedmiot leasingu jest środkiem trwałym leasingobiorcy. Wartość początkowa do amortyzacji z reguły wynika tutaj z samej umowy leasingu. Część odsetkowa tutaj oraz ubezpieczenie wchodzi w koszty. Co to jest ta opłata przygotowawcza?
    VAT podlega odliczeniu, jeżeli powyższe służą opodatkowanej działalności gospodarczej (w obydwu przypadkach wykazujemy je jako nabycie środków trwałych). KŚT 485 lub 486 w zależności od rodzaju.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Dropbox, Google Apps, Google AdWords, GitHub, Basecamp - większość przedsiębiorców na pewno zna te nazwy, bo trudno dziś prowadzić biznes nie korzystając z usług online. Nie wymagają instalacji, działają szybko i niezawodnie. Ze względu ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Zdarzenia gospodarcze w ewidencjach księgowych ujmujemy na podstawie dowodów księgowych. Tymi w przeważającej większości są faktury. Niekiedy dokument taki jednakże zaginie i wówczas przedsiębiorca występuje do sprzedawcy o wystawienie ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Leasing

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania