eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaLeasingCzy opony w leasingu operacyjnym są kosztem?


2015-11-02 11:43 autor: pati2x

9 532 odsłon

Czy opony w leasingu operacyjnym są kosztem?

Czy mając samochód w leasingu operacyjnym i kupując opony zimowe na działalność osobową o wartości powyżej 3500 zł, to można zaliczyć je do pozostałych kosztów uzyskania przychodów (kolumna 13) w PKPiR? Zaliczamy je według daty wystawienia faktury? Jest to działalność na zasadach ogólnych.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2015-11-02 18:30 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    Tak - zakup opon jest tutaj traktowany jako wydatek eksploatacyjny. Opony będą kosztem w dacie faktury.

    pati2x skomentował/a odpowiedź 2015-11-02 20:06

    a Vat odliczamy w 50%?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-11-04 15:08 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    A co do VAT to zależy z jakim samochodem mamy do czynienia.

    pati2x skomentował/a odpowiedź 2015-11-06 14:21

    jest to samochód osobowy

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2015-11-10 14:33 autor odpowiedzi: eGospodarka.pl - Dział Podatkowy

    W takim razie co do zasady VAT można odliczyć w połowie, zaś część nieodliczona jest kosztem uzyskania przychodu, chyba że samochód służy wyłącznie działalności gospodarczej - wtedy odliczamy cały VAT.

    pati2x skomentował/a odpowiedź 2015-11-16 11:57

    Czy wydatki na bieżącą eksploatację samochodu osobowego (leasing operacyjny) muszą się mieścić w limicie kwoty wynikającej z przemnożenia współczynnika oraz kilometrów, przejechanych dla celów prowadzonej działalności? Czy wydatek na opony księgować będzie w kosztach firmowych jedynie w przypadku, gdy przedsiębiorca innymi wydatkami eksploatacyjnymi nie przekroczył powyższego limitu kosztów?

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • latispinus

    Dodano 2017-10-24 10:56 przez latispinus

    Kiedy zaliczyć do kosztów fakturę, jeśli data wystawienia i data zdarzenia to inne miesiące?

    Witam,prowadzę jednoosobową działalność. Nie jestem płatnikiem VAT. Rozliczam się kwartalnie. na zasadach ogólnych. Korzystam z jednej z internetowych platform do księgowania. Prowadzę KPiR. Mam dylemat odnośnie daty księgowania kosztów i proszę o pomoc. Na jednej z faktur mam dwie daty. Datę zdarze...

  • Kamil-87

    Dodano 2016-01-05 20:21 przez Kamil-87

    Współwłaściciel samochodu a koszt przeglądu i OC

    Witam, prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą, w EŚT mam wpisany samochód osobowy. Nie jestem pewien, jak rozliczyć koszt przeglądu oraz polisy OC tego samochodu.      
    Jestem VAT-owcem oraz rozliczam się na zasadach ogólnych 18%. Jeśli chodzi o VAT za paliwo i części do tego samochodu to od...

  • h.w.1

    Dodano 2015-03-05 17:29 przez h.w.1

    Jak rozliczać samochód osobowy w firmie nie będąc VAT-owcem?

    Witam,prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą na zasadach ogólnych i nie jestem VAT-owcem. Przekazałam swoj prywatny samochód osobowy do majątku firmy jako środek trwały. Chcę go amortyzować a koszty eksploatacji i paliwa ujmować w KPiR.Czy skoro nie jestem VAT-owcem i nie odpisuję VAT-u muszę...

  • pati2x

    Dodano 2015-07-26 22:34 przez pati2x

    Ubezpieczenie w leasingu operacyjnym

    Otrzymałam fakturę za opłatę leasingową operacyjną wraz ze składką ubezpieczeniową Assistance zwolnione z VAT. Jak mam zaksięgować ubezpieczenie w PKPiK (do jakiej kolumny) oraz ewidencji VAT zakupu? Czy księguję całą kwotę?Jestem na zasadach ogólnych.

  • chashi

    Dodano 2015-01-03 16:30 przez chashi

    Daty ujmowania faktur zakupowych w KPiR i VAT

    Dzień dobry,chciałbym uzyskać ostateczną odpowiedź na następujące kwestie, gdyż na różnych stronach spotykam się z różnymi odpowiedziami:1. Pod jaką datą, zarówno w PKPiR, jak i VAT, zaksięgować fakturę zakupową za dany miesiąc, jeśli  data wystawienia to np. 5 marca, zaś data otrzymania faktury prz...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Z początkiem 2020 r. został zniesiony obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia przez podatników prowadzących podatkową księgę przychodów i rozchodów. Czy brak tego obowiązku wpływa na sposób ujmowania dokonanych zakupów ...

Z początkiem 2020 r. możesz zaprzestać prowadzenia ewidencji wyposażenia. Nie oznacza to jednak, że tę dodatkową dokumentację z lat wcześniejszych można zniszczyć.

Zakup samochodu na firmę to konieczność wyboru finansowania takiej inwestycji. Można dokonać go za gotówkę, ale wiele firm, zwłaszcza jednoosobowych działalności gospodarczych (JDG), najzwyczajniej nie może pozwolić sobie na taki ...

Dobra wiadomość dla przedsiębiorców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej zgadza się na rozliczanie mieszkania w działalności gospodarczej bez wydzielania osobnego pomieszczenia na te cele. Dopuszcza też możliwość przeznaczenia do ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Leasing

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania