Prowadzę działalność i do tej pory nie byłem na VAT, ale chcę się niedługo zarejestrować. Mam pytanie, bowiem planuję zakup maszyny o dużej wartości i będzie ona środkiem trwałym, amortyzowanym w firmie. Pytanie: co z VAT? Czy jego też trzeba rozliczać w miesięcznym ratach jak amortyzację, czy można od razu w calości?
2013-09-09 12:20 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Podatek VAT w takim przypadku można odliczyć jednorazowo, w miesiącu otrzymania faktury zakupu. Amortyzacja sprzętu w czasie nie ma wpływu na rozliczenie podatku VAT.
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-09-10 15:25 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak
Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl
Dodano 2013-08-31 12:59 przez mariar
Prowadzę działalność gospodarczą. Przed ok. 4 laty wykupiłam z leasingu operacyjnego samochód ciężarowy. VAT został odliczany od rat leasigowych i potem od kwoty wykupu z leasingu. Samochód jest całkowicie zamortyzowany. Nadal stanowi środek trwały firmy. Jak powinnam go sprzedać (z VAT-em 23% czy Z...
Dodano 2013-05-29 19:53 przez andrzej151
Kupiłem samochód ciężarowy na swoje nazwisko w Niemczech w 1996 r. Nie miałem wtedy zarejestrowanej firmy, więc nie moglem odliczyć podatku VAT. Po założeniu firmy transportowej samochód wprowadziłem do składników środków trwałych. Jest zamortyzowany, a teraz chcę go sprzedać. Czy dzisiaj wystawiam ...
Dodano 2018-01-29 09:00 przez konto usunięte
Posiadam swój własny lokal użytkowy nabyty od gminy w 1999 r. W lokalu tym prowadzę działalność gospodarczą tj., handel detaliczny artykułami spożywczymi od 1999 r.
Lokal ten został wprowadzony do ewidencji środków trwałym i został w pełni zamortyzowany. Zamierzam sprzedać lokal. Czy muszę odprowadz...
Dodano 2013-08-21 11:39 przez konto usunięte
Chcę wziąć sprzęt na firmę w leasing. Jak rozmawiałam, to będzie leasing finansowy. Czytałam, że w takim wypadku muszę wprowadzić sprzęt do środków trwałych i amortyzować, ale nie wiem w jakiej kwocie. Tylko sprzętu czy całości? Jaką w sumie jestem zobowiązana zapłacić? Jestem na PKPiR.
Dodano 2013-07-07 11:33 przez lukasz82
Witam serdecznie,
Czy przesunięcie środków handlowych na środki trwałe wiąże się z podatkiem dochodowym?
Czy jeżeli w danym miesiącu nie mam kosztów, a przesuwam towar o wartości 100000 zł, to muszę zapłacić 19000 zł podatku? Dodam, że jestem na podatku liniowym.
Bardzo proszę o odpowiedź.
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Budynki czy budowle, gdy te są nowe, amortyzuje się bardzo długo. Co innego nieruchomości tzw. używane czy też inwestycje w obcych środkach trwałych. Niestety podatnik nie ma tutaj dowolności w zakresie klasyfikacji. Musi też pamiętać ...
Przedsiębiorca który bezinteresownie (nieodpłatnie) udostępnia swoje firmowe składniki majątku zewnętrznym podmiotom, musi z tego tytułu zapłacić ... podatki. W przypadku VAT czynność taką traktuje się jak świadczenie usługi, zaś w ...
Budynki i budowle wybudowane na cudzym gruncie stanowią odrębny środek trwały a nie inwestycje w obcych środkach trwałych. Dlatego też nie można dla nich zastosować 10% stawki amortyzacji przewidzianej dla tych ostatnich - uznał Dyrektor ...
Najemca tudzież dzierżawca gruntu, a nawet jego nieodpłatny użytkownik (np. na podstawie umowy użyczenia) za zgodą właściciela, może na nim wybudować budynek. Podatkowo działanie takie będzie rozliczane w sposób identyczny do tego ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17