Witam,
Mam pytanie odnośnie odsetek od niezapłaconej faktury. Czy mam je księgować do KPiR pod datą wystawienia noty odsetkowej, czy już pod datą zapłaty tych odsetek?
2013-08-30 10:17 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
Dodano 2013-08-21 08:06 przez ewa19861
Witam,
Wystawiłam kontrahentowi notę odsetkową za opóźnienia w płatnościach. Kiedy i czy w ogóle mam ją zawrzeć w przychodach w książce przychodów i rozchodów?
Dodano 2013-06-24 14:20 przez konto usunięte
Dzień dobry,
Jak mam zaksięgować w PKPiR notę odsetkową z tytułu nieterminowej wpłaty za fakturę? Czy w ogóle ją księgować?
Dodano 2013-06-17 10:13 przez konto usunięte
Prowadzę działalność na KPiR i otrzymałem notę odsetkową za nieterminowe płatności do mojego kontrahenta. Czy taką notę mogę wrzucić w koszty firmy?
Dodano 2013-05-23 15:41 przez konto usunięte
Otrzymałem od kontrahenta notę odsetkową za opóźnienie w zapłacie faktury, na prawie 30 zł. Czy notę mogę ująć w KPiR?
Dodano 2016-01-13 12:17 przez mewask
Fakturę (czynsz za lokal) wystawioną 01.12.2015 otrzymałam 30.12.2015 (termin płatności 10.12.2015). Nie zapłaciłam jej w grudniu. PKPiR - metoda uproszczona, VAT kwartalny.1. Z jaką datą zaksięgoawć do PKPiR - 01.12.2015 czy 01.01.2016?2. Co w tym wypadku z VAT-em, czy mogę go odliczyć w grudniu, ...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
Przedsiębiorcy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów metodą uproszczoną z reguły księgują koszty w dacie wystawienia dokumentu potwierdzającego poniesienie kosztu. Jest to z reguły data wystawienia faktury czy rachunku. Od ...
Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17