eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseKPiR zasady księgowania faktury VAT


2013-08-13 13:57 autor: kar

14 257 odsłon

KPiR zasady księgowania faktury VAT

Proszę o radę. Prowadzę KPiR i ewidencję VAT. Jeśli zapomniałam zaksięgować w lipcu faktury VAT wystawionej 31 lipca (PIT-5 już opłaciłam), czy mogę ją "wrzucić" do kosztów w sierpniu? Wiem, że jeśli chodzi o VAT mam na odliczenie dwa kolejne m-ce, czyli mogę go odliczyć w sierpniu. Natomiast jak jest w przypadku kosztu w KPiR? Co powinnam zrobić? Korekta PIT-5? Czy ująć w sierpniu?

Z góry dziękuję za pomoc.

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-08-13 14:43 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Jeśli faktura dotyczy pozostałych wydatków (podlega ujęciu w kol.13 KPiR) to tak - można ująć do sierpnia, natomiast jeżeli dotyczy zakupu towarów to niestety konieczna będzie korekta lipca.

    kar skomentował/a odpowiedź 2013-08-14 07:59

    hmmm, to mam teraz zagwustkę, ponieważ w US powiedzieli mi, że powinnam skorygować lipiec w KPiR, tj. tę FV z 31 lipca wliczyć do kosztów lipca..., i napisać pismo z prośbą o przeksięgowanie nadpłaconego PIT-5 na poczet m-ca sierpnia. Są to pozstałe wydatki, FV na usługę kol. 13. Możliwe jest to, że Pan w US jest niedoinformowany? :/

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 1

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-14 07:58 autor odpowiedzi: kar

    hmmm, to mam teraz zagwustkę, ponieważ w US powiedzieli mi, że powinnam skorygować lipiec w KPiR, tj. tę FV z 31 lipca wliczyć do kosztów lipca..., i napisać pismo z prośbą o przeksięgowanie nadpłaconego PIT-5 na poczet m-ca sierpnia. Są to pozstałe wydatki, FV na usługę kol. 13.

    Możliwe jest to, że Pan w US jest niedoinformowany? :/

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-08-14 08:27 autor odpowiedzi: Biuro Rachunkowe TAX-NET Jacek Adamczak

    Faktura kosztowa wystawiona 31-07 zapewne wpłynęła do firmy już w sierpniu. Proszę jeszcze podać jaką metodę ujmowania kosztów przyjęła firma (kasową czy memoriałową). W przypadku memoriałowej (o ile koszt dotyczy lipca) konieczna będzie korekta.

    kar skomentował/a odpowiedź 2013-08-14 11:39

    Dziękuję Panu za odpowiedź. Powiem szczerze, że już się pogubiłam w tych metodach i nie wiem z jakiej korzystałam... Miałam sytuacje, że np. zapomniałam wpisać zapłaconych składek PZU w maju, to ujęłam je podwójnie w czerwcu, z FV podobnie, np. FV z datą majową ujmowałam w czerwcu. Czyli wychodzi na to, że od początku (od stycznia br. prowadzę KPiR) popełniam błędy. Prowadzę firmę usługową, mam jedną w m-cu FV sprzedażową, reszta to koszty związane z działalnością (paliwo do sprzętu, narzędzia,

    kar skomentował/a odpowiedź 2013-08-14 11:42

    części do maszyn itp.) czy z tego tytułu grożą mi jakieś konsekwencje? Proszę o pomoc, jak mam wyprostować całą sytuację? I faktycznie z jakiej metody korzystać? 90% FV to FV gotówkowe, ale zdarza się często, że pracownik doniesie mi FV po zapłacie PIT-5...

    kar skomentował/a odpowiedź 2013-08-14 11:45

    wówczas pojawia się problem..., lecz wpisuję FV do kolejnego m-ca. Nazwała bym tę metodę uproszczoną czyli kasową zgadza się? Dziękuję za odpowiedź.

    Księgowa obsługa internetowa - cała Polska. Ceny już od 39,90/mc. www.taxnetto.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • Justyna_75

    Dodano 2015-04-15 10:47 przez Justyna_75

    Faktura zaksięgowana dwa razy. Jak dokonać korekty w KPiR oraz ewidencji VAT?

    Dzień dobry,
    w czerwcu zaksięgowałam w KPiR dwukrotnie tę samą fakturę kosztową (zakup materiałów) oryginał i duplikat. W czerwcu oraz w lipcu odliczyłam VAT - okazuje się dwukrotnie od tej samej faktury. Pytanie:
    1. Jak dokonać teraz korekty w KPiR? W którym miesiącu dokonać wyksięgowania (czerwiec...

  • Dorotus

    Dodano 2014-07-02 16:07 przez Dorotus

    Wpisy do ewidencji VAT i PKPiR

    Czy "zapomniane" faktury można wpisywać (i odliczać VAT) do ewidencji VAT i do PKPiR w następnym miesiącu?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-05 13:25 przez konto usunięte

    Zawieruszona faktura zakupu

    Witam,
    gdy znalazłem fakturę VAT zakupu z sierpnia, mogę ja ująć w rejestrze zakupu VAT z września? Czy muszę robić korektę sierpnia złożonej deklaracji VAT-7, rozliczanie miesięczne VAT?
    Analogiczne pytanie z PKPiR: czy mogę ująć ten koszt we wrześniu i wpisać ją do PKPiR we wrześniu, czy muszę ją ...

  • mewask

    Dodano 2016-01-13 12:17 przez mewask

    Niezapłacona faktura. Jak księgować i rozliczyć VAT?

    Fakturę (czynsz za lokal) wystawioną 01.12.2015 otrzymałam 30.12.2015 (termin płatności 10.12.2015). Nie zapłaciłam jej w grudniu. PKPiR - metoda uproszczona, VAT kwartalny.1. Z  jaką datą zaksięgoawć do PKPiR - 01.12.2015 czy 01.01.2016?2. Co w tym wypadku z VAT-em, czy mogę go odliczyć w grudniu, ...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-11-04 09:16 przez konto usunięte

    Podróż służbowa, bilet PKP a odliczenie VAT

    Witam,
    jestem VAT-owcem na KPiR. Z ostatniej podróży służbowej mam bilet PKP. Czy jeśli zawiera on wszystkie dane, jak faktura, to tak go ująć i odliczyć VAT?

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Porządkując samochód czy biuro, niejednokrotnie zdarza się przedsiębiorcom odnaleźć faktury kosztowe sprzed kilku miesięcy. Powstaje wówczas pytanie - czy można je jeszcze zaksięgować? Szkoda tracić szansę na obniżenie podatku ...

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Spór pomiędzy przedsiębiorcą a organem podatkowym dotyczył ustalenia momentu dokonania korekty podatku naliczonego. Organ uznał, że skoro przyczyna korekty była znana wystawcy faktury już w chwili jej wystawiania to w konsekwencji ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania