eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPoradyFirmaKsięgowość / FinanseSprzedaż maszyny wycofanej z działalności


2013-07-30 11:42 autor: konto usunięte

2 309 odsłon

Sprzedaż maszyny wycofanej z działalności

Witam!

Chcę sprzedaż maszynę, którą w tamtym roku wycofałam z mojej działalności. Jak wykazuję dochód?

[ porady z tej kategorii ]

UDZIELONE ODPOWIEDZI

  • 2013-07-30 11:45 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Rozumiem że chodzi o maszynę która była środkiem trwałym w działalności gosp i została wycofana na potrzeby własne? Jeżeli tak przychód ze sprzedaży należaloby i tak wykazać jako przychód z dzialalności.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-07-30 11:47 autor odpowiedzi: konto usunięte

    No tak tylko jak? Działalność prowadzę dalej więc gdzie mam to wpisać? Do kpir jak przychody ze sprzedaży towarów czy po prostu ująć w rozliczeniu rocznym tylko w której rubryce??

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-07-30 11:50 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Jeżeli działalność jest wciąż prowadzona to przychód wprowadza Pani jako Pozostałe przychody w rubryce 8 KPiR. Dodatkowo jeżeli maszyna nie została do końca zamortyzowana przed wycofaniem z działalności niezamortyzowaną część można zaliczyć do kosztów.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-07-30 11:53 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Chyba własnie nie do końca zamortyzowana, muszę sprawdzić. Czyli jakby tak było to ta niezamortyzowana część do 13 ??

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-07-30 11:55 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online

    Tak jako pozostałe wydtaki. Tylko trzeba sprawdzić czy czasem przy przekazaniu na potrzeby osobiste nie wykazano błędnie tej niezamortyzowanej cześci w kosztach.

    Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz

  • 2013-07-30 11:57 autor odpowiedzi: konto usunięte

    Ok. Dziękuję za pomoc.

    Oceń odpowiedź 0 0

    skomentuj | odpowiedz


DODAJ ODPOWIEDŹ:

Powiadom mnie emailem, gdy ktoś jeszcze odpowie na to pytanie

ZOBACZ PODOBNE PYTANIA

  • konto usunięte

    Dodano 2013-06-27 09:07 przez konto usunięte

    Dotacja na założenie działalności gospodarczej

    Niedawno założyłem działalność gospodarczą (na KPiR) i dostałem dotację na zakup maszyny (wartość ok 19 tysięcy). Na szkolenu w PUP mi powiedzieli, że nie mogę tego wrzucić sobie w koszty. Pytanie: czy w takim razie maszynę mam w ogóle ujmować w ewidencji środków trwałych?

  • Kalite

    Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite

    Refaktury. Jak je opisać, co do nich dołączyć?

    Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...

  • konto usunięte

    Dodano 2013-08-01 10:19 przez konto usunięte

    Komputer jako towar handlowy używany w działalności

    Jeden z komputerów, które zaksięgowane zostały jako towar handlowy w KPiR zaczęłam użytkować we własnej firmie. Czy tak można? Czy powinnam coś skorygować?

  • konto usunięte

    Dodano 2013-10-17 12:23 przez konto usunięte

    Jak zaliczyć w KUP wydatki związane ze środkami trwałymi?

    Prowadzę działalność gospodarczą, jestem płatnikiem podatku VAT, rozliczam się wg jednolitej stawki 19%. W dniu 26.09.2013 zakupiłam używane auto na firmę od osoby fizycznej. W dniu 27.09.2013 przekazałam je do użytkowania dla celów służbowych do firmy.
    08.10.2013 r. wpłaciłam podatek PCC-3 na podst...

  • kar

    Dodano 2013-10-14 09:38 przez kar

    Amortyzacja ciągnika

    Witam,
    proszę o pomoc w sprawie: prowadzę działalność na PKPiR 18% 10.2013 zakupiłam ciągnik-kśt 746 rolny za kwotę 18 tys. zł br.. Umowę kupna-sprzedaży, wiadomo wrzucam tylko w koszty.
    Pytanie: czy mogę zamortyzować ciągnik jednorazowo? Czy ma to trwać 7 lat (14% amortyzacji ciągnika)? Czy też opc...

Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.



Porady - pytania i odpowiedzi

Podobne artykuły

Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...

Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...

Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...

Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...

Szukaj pytań i odpowiedzi



Zadaj pytanie

Nie możesz znaleźć odpowiedzi? Zadaj pytanie w kategorii Księgowość / Finanse

Eksperci radzą

Ostatnio udzielone odpowiedzi

Tematy

Poprzednie pytania