Witam!
Chcę sprzedaż maszynę, którą w tamtym roku wycofałam z mojej działalności. Jak wykazuję dochód?
2013-07-30 11:45 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-07-30 11:47 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-07-30 11:50 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-07-30 11:53 autor odpowiedzi: konto usunięte
2013-07-30 11:55 autor odpowiedzi: wfirma.pl - księgowość online
Ekspert w dziedzinie prawa gospodarczego i księgowości w serwisie wfirma.pl
2013-07-30 11:57 autor odpowiedzi: konto usunięte
Dodano 2013-06-27 09:07 przez konto usunięte
Niedawno założyłem działalność gospodarczą (na KPiR) i dostałem dotację na zakup maszyny (wartość ok 19 tysięcy). Na szkolenu w PUP mi powiedzieli, że nie mogę tego wrzucić sobie w koszty. Pytanie: czy w takim razie maszynę mam w ogóle ujmować w ewidencji środków trwałych?
Dodano 2013-06-20 11:20 przez Kalite
Refakturujemy raz w miesiącu koszty wysyłek i transportów na drugą firmę. Czy wystarczy w tytule napisać refaktura wysyłek lub usług transportowych w okresie np. 01.01-31.01.2013, czy muszą być jeszcze jakieś załączniki lub inne wykazy do tego typu faktur? Czy do KPiR wpisuję to w kolumnę 7 (sprzeda...
Dodano 2013-08-01 10:19 przez konto usunięte
Jeden z komputerów, które zaksięgowane zostały jako towar handlowy w KPiR zaczęłam użytkować we własnej firmie. Czy tak można? Czy powinnam coś skorygować?
Dodano 2013-10-17 12:23 przez konto usunięte
Prowadzę działalność gospodarczą, jestem płatnikiem podatku VAT, rozliczam się wg jednolitej stawki 19%. W dniu 26.09.2013 zakupiłam używane auto na firmę od osoby fizycznej. W dniu 27.09.2013 przekazałam je do użytkowania dla celów służbowych do firmy.
08.10.2013 r. wpłaciłam podatek PCC-3 na podst...
Dodano 2013-10-14 09:38 przez kar
Witam,
proszę o pomoc w sprawie: prowadzę działalność na PKPiR 18% 10.2013 zakupiłam ciągnik-kśt 746 rolny za kwotę 18 tys. zł br.. Umowę kupna-sprzedaży, wiadomo wrzucam tylko w koszty.
Pytanie: czy mogę zamortyzować ciągnik jednorazowo? Czy ma to trwać 7 lat (14% amortyzacji ciągnika)? Czy też opc...
Publikowane w serwisie porady mają charakter edukacyjny i nie mogą być traktowane jako profesjonalne konsultacje dotyczące konkretnych przypadków. Redakcja ani wydawca serwisu nie ponoszą odpowiedzialności za skutki wykorzystania zamieszczanych porad.
Na pierwszy rzut okaz rozliczenie usługi faktoringu może wydawać się banalnie proste. Fakturę od firmy faktoringowej wrzucamy w koszty i po sprawie. W rzeczywistości sprawa jest bardziej skomplikowana, a jej rozwiązanie zależy w ...
Przedsiębiorcy przed zakończeniem roku podatkowego muszą wykonać wiele różnych czynności, takich jak sporządzenie inwentaryzacji czy weryfikacja ujęcia wszystkich wydatków w działalności gospodarczej. Przygotowana roczna dokumentacja ...
Koniec roku podatkowego wiąże się m.in. z koniecznością złożenia do Urzędu Skarbowego zeznania rocznego. Przedtem przedsiębiorca powinien jednak pamiętać też o innych czynnościach związanych z prowadzeniem księgowości swojej firmy ...
Koszty podatkowe ujmuje się na podstawie dowodów potwierdzających ich poniesienie. Tymi są m.in. faktury wystawione przez dostawców i towarów i usług. Co w sytuacji, gdy przedsiębiorca dysponuje jedynie duplikatem takiego dokumentu? Kiedy go ...
2024-05-16 12:20
2024-05-16 12:17